Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Gyárakat zár be a Boeing – ezek a telephelyek repülőgépek százaival foglalkoztak

A repülőgépgyártó nem olyan üzemeire kattintja rá a lakatot, ahol új repülőgépek épülnek, hanem az ún. árnyékgyáraira. Ezek teljesen más szerepet töltenek be a cég életében, viszont a feladatuk elképesztően fontos: már működő gépek javításával foglalkoznak.

A Manufacturing.net riportja szerint nemrég jelentek meg az első hírek arról, hogy a Boeing fokozott figyelmet fordít az árnyékgyárainak bezárására. Ezekben a létesítményekben a vállalat legjobb szakemberei nem új repülőgépeket építenek, hanem a meglévőket tartják karban és frissítik.

A vállalat két árnyékgyárat működtet az USA-ban: az egyik Moses Lake-ben, ahol 737 MAX gépeket szervizelnek, a másik pedig Everettben, ahol 787 Dreamlinereket javítottak. A Seattle Times jelentése szerint a Boeing már meg is kezdte az utóbbi üzem bezárását, miután a szerelők befejezték a munkát az utolsó olyan Dreamlinereken, amelyeknek a törzsillesztéseivel akadtak problémák.

- Hirdetés -

A Boeing összesen 122 Dreamliner utólagos javítására kényszerült hajszálvékony rések miatt, hiszen a hiba már légi katasztrófával fenyegetett. A feladat több száz szerelő idejét emésztette fel, akiket így ki kellett vonni a normál gyártási feladatokból. Most, hogy a repülőgépek leszállítható állapotba kerültek, a dolgozók új feladatokat kaphatnak.

A javítási folyamatok közel öt évet vettek igénybe a 787-es programban, viszont a befejezésük várhatóan nem jár elbocsátásokkal: az everetti dolgozók közül sokan a Boeing 777/777X programjához kerülnek át. Közben a Moses Lake-i árnyékgyárban továbbra is folytatódik a munka a 737 MAX gépeken. Ezekből a múlt hónap elején még körülbelül 55 darab várt javításra.

A gyárbezárások jelentős lépést jelentenek a gondokkal küzdő vállalat számára. Bár továbbra is számos kihívással néznek szembe – a dél-karolinai 787-esek például alkatrészekre várnak, a Washington államban parkoló 777X-ek pedig tanúsításra –, úgy tűnik, hogy a Boeing egy lépéssel közelebb került a problémák megoldásához.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology