Barion Pixel

Hankook iON GT: új nyári gumiabroncs kifejezetten kompakt elektromos járművekhez

Az iON GT gumiabronccsal a Hankook tovább bővíti a kifejezetten elektromos járművekre tervezett termékcsaládját. A célzottan az akkumulátoros városi autók és városi terepjárók igényeire szabott iON GT nyári gumiabroncs, valamint a kompakt SUV-okhoz kapható iON GT SUV az idei „The Tire Cologne” rendezvényen mutatkozott be, ami a gumiabroncsipar vezető szakkiállításának számít. Az EU-s gumiabroncscímkén szereplő A/A/A minősítés mellett az új gumiabroncs jellegzetessége az újrahasznosított és megújuló anyagok magas aránya, melyek tulajdonságai megfelelnek a hagyományos gumiabroncs-alkotóelemek szilárdságának, rugalmasságának és tartósságának. Az ISCC PLUS tanúsítvány (ISCC = International Sustainability & Carbon Certification) igazolja a kiváló fenntarthatósági jellemzőket.1 Az iON GT ősztől kapható 16 és 20 hüvelyk közötti méretekben.

Nagyobb arányú újrahasznosított és megújuló nyersanyagok

A fejlesztők többek között biológiai alapú szilikával és műanyaghulladékból készült fenntartható PET-textilszálakkal dolgoztak. A gumiabroncsokban növényi alapú olajok és gyanta, biokörforgásból származó szintetikus gumi és korom, valamint az életciklus végén lévő gumiabroncsokból visszanyert korom is megtalálható. A Hankook mérnökei az iON GT esetében nagy arányban használtak ISCC PLUS tömegmérleg-tanúsítvánnyal rendelkező anyagokat. A megújuló összetevők magas aránya ellenére a Hankook mérnökeinek sikerült úgy növelniük a fenntarthatóságot, hogy közben nem kellett kompromisszumot kötniük az abroncs biztonsága és kényelme terén.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az új iON GT a műszaki megoldásoknak köszönhetően megfelel az elektromos járművekhez készült gumiabroncsokkal szemben támasztott magas követelményeknek. Az EV gumiabroncsok nagyobb kopásnak vannak kitéve, mint a robbanómotoros járművekhez készült társaik. A Hankook ezt többek között az i Super Mileage technológiával ellensúlyozza. Ennek részét képezi a Round Even, amely egyenletes nyomáselosztást biztosít az utakon, hozzájárulva a hosszabb élettartamhoz. A Hankook Opti Cure technológia egy fejlett vulkanizációs technológia, amely segít jelentősen csökkenteni a gördülési ellenállást. Így az iON GT hozzájárul az akkumulátortöltésenkénti nagyobb távolságok megtételéhez.

Az ellenállóbb aramidszálak növelik a kormányzás pontosságát a Grip Boost technológiával pedig csökken az oldalfali elmozdulás. Ugyanakkor a ProGrip futófelületi keverék a nagy sűrűségű szilika és más fenntartható nyersanyagok kombinációja révén jobb tapadást biztosít nedves felületen.

- Hirdetés -

A fejlesztés további célja a lehető legalacsonyabb menetzaj elérése volt, különösen azért, mert a belsőégésű motor hangjának hiánya miatt ez az aspektus nagyobb figyelmet kap. Ez növeli a Hankook beépített iSound Absorber technológiájának fontosságát, amely a speciális abroncsmintázattal együtt érezhetően csökkenti az utastér zajszintjét.

Ezek eredményeképpen nyerte el az új Hankook iON GT az A/A/A minősítést az EU-gumiabroncscímkén. Ez a gördülési ellenállás, a nedves tapadás és a zajszint tekintetében a legjobb minősítésnek felel meg. A Hankook iON GT a 2024-es Red Dot Design Award „Győztes” címet kapta a termékdizájn kategóriában.

Az új iON GT-vel a Hankook következetesen folytatja azon stratégiáját, hogy minden elektromos járműhöz a lehető legjobb abroncsot kínálja. Az új fejlesztés mellett, amelyet elsősorban az észak-amerikai piacra terveztek, a globális abroncscsaládban már megtalálható a Hankook iON evo teljesítményorientált nyári, a Hankook iON i*cept téli és a Hankook iON FlexClimate négyévszakos gumiabroncs.

Hankook Tire

- Hirdetés -

NEW technology