Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Hidrogénüzemű teherautókat von be szállítási feladataiba a Toyota

A japán gyártó európai divíziója egy holland gyártóval összefogva tesz öles lépést a klímasemlegesség felé vezető úton. A cég közleménye szerint a Toyota Motor Europe (TME) és a VDL Groep üzemanyagcellás technológiával kívánja szén-dioxid-mentessé tenni a logisztikai és teherszállítási tevékenységeket. Úgy vélik, a hidrogénnel üzemelő, emissziómentes nehéz teherautók nagyban hozzájárulhatnak a karbonsemlegesség eléréséhez a 2040-es céldátumig.

A VDL Groep az együttműködés keretében már 2023 nyarán útnak indítja az első hidrogénüzemű üzemanyagcellás teherautót. Ősztől további járművek következnek, és különböző útvonalakon fogják használni őket a Toyota logisztikai feladatellátásában. A tapasztalatok és eredmények segítenek bizonyítani, hogy az üzemanyagcellás teherautók alkalmasak a mindennapi használatra – ez esetben például alkatrészek, járművek és pótalkatrészek hosszú távú szállítására.

A teljesen elektromos járművek akkumulátoraival ellentétben az üzemanyagcellás teherautók hidrogénrendszerei viszonylag kis tömegűek. Ez különösen olyan teherautók esetében lesz előnyös, ahol a nehéz akkumulátorok korlátoznák a hasznos terhelhetőséget, ráadásul a teherautók majdnem olyan gyorsan feltölthetők hidrogénnel, mint gázolajjal – ez csökkenti az állásidőt és javítja a járművek kihasználtságát.

- Hirdetés -

Az Európa-szerte közlekedő üzemanyagcellás teherautók kulcsszerepet játszanak az egész európai hidrogén-ökoszisztéma bővítésében: egyformán támogatják a közlekedés szén-dioxid-mentesítését és a környezettudatos energiaátállást. Eközben a nehéz haszongépjárművek egészséges kereslet-kínálati dinamikát teremtenek az alternatív energiahordozó számára. Más járművek, amelyek a jövőben kezdenek hidrogéntöltő állomásokat használni, szintén profitálhatnak abból az infrastruktúrából, amit a forgalmas útvonalak mentén kell kiépíteni – érvel a vállalat.

A Toyota Mirai által ismert hajtástechnológia (üzemanyag-fogyasztás a WLTP szerint: hidrogén kombinált 0,9-0,8 kg/100 km; elektromos fogyasztás kombinált 0 kWh/100 km; CO2-kibocsátás kombináltan a WLTP szerint 0 g/km) sokféleképpen használható, akár személyautókon kívül is. A Toyota különböző partnerekkel együttműködve dolgozik könnyű és nehéz haszongépjárművek, hajók, vonatok és buszok CO2-kibocsátásának csökkentésén. A megoldásuk nem mellékesen mobil és állandóan telepített áramfejlesztőként is használható.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology