Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Hivatalos: eVTOL gyártásba fog a Volkswagen

A VW kínai cégcsoportja teljesen egyedülálló személyszállító drón prototípusát mutatta be: ez a V.MO koncepció, a márka égisze alatt gyártásba kerülő első vertikális fel-leszállásra képes elektromos repülő (eVTOL).

A VW közleménye szerint a V.MO végleges verziója nemcsak teljesen elektromos üzemű, hanem autonóm is lesz, és négy utast, plusz azok csomagjait fogja reptetni akár 200 kilométeres távolságra. Az autógyártó a városi közlekedés egyre gyorsuló reformjához járulna hozzá a fejlesztéssel, hiszen belátta, hogy ez nagyon hamar kulcsfontosságú szegmenssé válik.

Dr. Stephan Wöllenstein vezérigazgató elárulta: a hosszútávú terv biztosan az, hogy ipari méretekben, sorozatgyártásban készülő eVTOL-t, egy olyan „Repülő Tigrist” tegyenek le az asztalra, ami egy rendkívül fontos, feltörekvő ágazatban képes utat törni magának. A becenevet a fekete-arany színei miatt kapta a tervezőktől, és láthatóan készen áll arra, hogy beszálljon a városi eVTOL-os ingázás, illetve belterületi közlekedés egyre élesebb versenyébe.

- Hirdetés -

Teljesen emissziómentesnek ígérik, és az irányítását a már meglévő önvezető technológiákra alapozzák. A luxuskivitelű x-szárnyú 11,2 méteres hosszúsággal, illetve 10,6 méteres fesztávval fog rendelkezni. Összesen nyolc rotor emeli majd a magasba, de ezen még lehet, hogy fognak változtatni, hiszen komolyabb tesztrepüléseket csak az év hátralévő részében hajtanak végre vele. Az első éles és nyilvános tesztre várhatóan 2023 nyarán kerül sor – nyilván utasokkal és csomagokkal, ha a sajtó előtt is szeretnék demonstrálni a V.MO elsőre tényleg biztató képességeit.

Forrás: Volkswagen China

„Ezzel a kísérleti projekttel a következő szintre emeljük a Volkswagen precíziós mérnöki, tervezési és innovációs hagyományait: olyan prémium termék fejlesztésében gondolkodunk, ami kiszolgálja a jövő műszakilag hozzáértő kínai vásárlóink ​​mobilitási igényeit” – mondta ki az európai fülnek rossz hírt Wöllenstein, arra utalva, hogy a gép – kezdetben legalábbis – csak az ázsiai ország nagyvárosaiban jelenik meg. „Ez egy úttörő projekt, amit a fiatal kínai szakértőink a nulláról indítottak el: új tervezési koncepciókat és anyagokat, mindeközben pedig új biztonsági szabványokat dolgoztak ki, így gyakorlatilag kitalálták az innovatív út minden lépését.”

A városi légi e-mobilitás valóban gyorsan fejlődő piac, és feltett célja a légtér kihasználása, rövid és közepes távolságú állomások összekötéséhez, különösen a nagyvárosok felett, illetve között. Az eVTOL-oknak Kínában biztos, hogy jelentős szerep jut a jövőben az egyre túlzsúfoltabb városi és helyközi közlekedés tehermentesítésében. A V.MO a kereskedelmi megjelenése első időszakában valószínűleg prémium termék, például VIP légi járat lesz, viszont később alkalmas lehet a földi személyforgalom kiegészítésére, sőt, egyes eszközök kiváltására is, hiszen a hagyományos megoldásoknál gyorsabban és hatékonyabban tud majd utasokat szállítani. A Vertical Mobility projekt előrehaladtával a Volkswagen Group China együttműködik az illetékes kínai hatóságokkal, hogy mihamarabb megszerezze a forgalomba kerüléshez szükséges tanúsítványokat – áll a közleményben.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

NEW technology