Barion Pixel

Itt a nevető harmadik? Ez a cég szállhat be a Nissanba a Honda helyett

Nagy fordulat következhet be a japán autóipar talán legnagyobb fúziójában, miután a Nissan és a Honda útjai mégsem keresztezik egymást: előbbinek új kérője akadt, és ez sajtóértesülések alapján nem más, mint az autóiparban eddig kevéssé érdekelt Foxconn. A főleg az Apple, a Dell, a HP, a Sony és a Microsoft számára elektronikai alkatrészeket beszállító vállalat az eeNews szerint tárgyalásokat folytat egy nagy összegű befektetésről.

Bár hivatalos bejelentés e cikk születésekor még nem látott napvilágot arról, hogy a Honda és a Nissan közötti egyesülés meghiúsult, úgy tudni, erről egyeztetett nemrég a Nissan vezérigazgatója, Makoto Uchida és a Honda első embere, Toshihiro Mibe.

A megállapodás – amelyben eredetileg a Mitsubishi is érintett volt – egy szoftveralapú járművekre vonatkozó együttműködés kiterjesztése lett volna. Ha létrejön, a Toyota és a Volkswagen mögött a világ harmadik legnagyobb autógyártóját hozták volna létre a japán autóipari cégek. Most nagyon úgy tűnik, hogy nem így lesz, pedig a Nissan tovább küszködik: 2024-ben 3,1 millió személy- és haszongépjárművet gyártott, ami 8,4 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Nagyon ráfér tehát a segítség.

- Hirdetés -

Európa számára sem mindegy a Nissan további sorsa

A Nissan jövője nemcsak a japán autóipar szempontjából kulcsfontosságú, hanem az európai gyártásra is hatással lehet, hiszen a Renault kulcsszereplő a vállalat részvényesi struktúrájában. A Renault és a Nissan között több évtizedes partneri viszony áll fenn, aminek jövője a jelenlegi bizonytalanságban kérdésessé válhat.

A Foxconn közben egyre nagyobb hangsúlyt fektet az autóiparra. A vállalat saját szerződéses járműgyártó üzletágat épített ki, különös figyelmet fordítva az ADAS biztonsági rendszerekre, az elektronikus vezérlőegységekre és a szoftveralapú járműarchitektúrákra. Ezzel együtt félő volt számára, hogy ugyanúgy jár majd, mint korábban a Dyson, amely végül felhagyott az elektromos autók fejlesztésével – hasonlóan az Apple-höz, ami autóipari partner nélkül, szintén nem tudta meggyőzni a piacot, hogy van keresnivalója ebben a szegmensben.

A Nissan hivatalosan is nyitott az új partnerségekre, beleértve a technológiai beszállítókat. És úgy tudni, a Foxconn már decemberben megkereste őket egy lehetséges együttműködés ügyében.

A Honda eközben egy másik irányba mozdult el: a Sonyval közösen létrehozta az Afeela márkát, amelynek első modellje 2025-ben érkezik. Mindez azt jelenti, hogy a japán autógyártók egyre jobban törekednek a technológiai vállalatokkal való együttműködésre – a kérdés már csak az, hogy a Nissan melyikükkel közösen talál vissza a járhatóbb útra.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

NEW technology