Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Mobilitási központokba szerveznek bérelhető e-járműveket az angolok

A nagyvárosban élőknek és dolgozóknak nem feltétlenül lesz szükségük saját tulajdonú elektromos autóra vagy haszongépjárműre ahhoz, hogy éljék a mindennapi életüket, ha megvalósul a Helixx grandiózus terve. Az elektromos járművek mobilitását fejlesztő technológiai vállalat egyszerre kínálja elektromos járművek széles választékát és a helyi gyártásukhoz szükséges eszközöket – írja a The Engineer.

Az Egyesült Királyságba tervezett, de a világ bármely pontján megvalósítható Helixx mobilitási központok négy mini gépjárművet (CARGO, TRUCK, TUK és RIDE) dobnak piacra, hogy a felhasználók előfizetéses alapon vehessék igénybe őket, óránként 0,25 dollártól (kb. 90 forinttól). Az új mobilitási modellt azért találta ki és tervezte meg a Helixx, mert 2030-ra 43 olyan megaváros jön létre a világon, amelyek lakossága külön-külön meghaladja a 10 millió főt. Ezek a metropoliszok főként a fejlődő országokban indultak növekedésnek, márpedig ezekben a kereskedelem és a tömegközlekedés jelenleg kisméretű, környezetszennyező járművekre támaszkodik.

„A Helixx azért jött létre, hogy átalakítsa a mobilitás minőségét és színvonalát az erősen zsúfolt városok polgárai számára. A cég által kínált járművek jelentik a kulcsot a fejlődő országokban ma használatos, erősen szennyező, belső égésű motorral hajtott járművek kiváltásához” – nyilatkozta Steve Pegg társalapító-vezérigazgató.

A CARGO olyan haszongépjármű, amit az utolsó mérföldes szállítási flották iránti igény támogatására terveztek, 2100 literes raktérrel és a célpiacokon a leggyakrabban használt ISO raklapok szállítási képességével. A TRUCK egy pickup, főleg építőipari vállalkozások és városfejlesztők számára, míg a TUK és a RIDE nyitott vagy zárt ajtós felépítménnyel városi fuvarmegosztásra termett. Mind a négy jármű zéró emissziós hatótávolságot (12 kWh-s akkumulátorcsomaggal akár 200 km) és gyakorlatilag megszakítás nélküli 24 órás üzemidőt kínál, hiszen (töltés helyett) gyorsan cserélhető lítiumvas-foszfát elemekkel rendelkeznek.

 „Az elmúlt négy évben kutattuk a piacot, hogy olyan fenntartható, nulla károsanyag-kibocsátású járműveket hozzunk létre, amelyek megfelelnek a világ fejlődő gazdaságainak” – mondta Pegg. „De vitathatatlanul fontosabb feladatunk volt, hogy megoldást találjunk arra, hogy hogyan lehet ezeket a járműveket a világ bármely pontján maximális sebességgel és energiahatékonysággal, valamint minimális költséggel és bonyolultsággal bevetni.”

E célból fejlesztette ki a vállalat a Helixx Mobility Hubot, az ipar 5.0 ihlette Helixx digitális ökoszisztémát, ami licencpartnerségen keresztül szinte bárhol a világon üzembe helyezhető és működtethető. Kb. a benzinkutak mintájára, csak a hubokból, tankolás helyett, feltöltött e-járműveket lehet bérbe venni.

A Helixx a hub-partnerek számára teljes körű megoldást ajánl: kezeli a létesítési folyamatot, a gyár létrehozásától a berendezések telepítésén át a helyi flottaüzemeltetők felé folyamatos kereskedelmi támogatásig. Az ún. „gyár a dobozban” modellt alkalmazva az összes szükséges eszközt is adják, beleértve az építészeti támogatást, a digitális üzemeltetési platformot vagy éppen a képzést, miközben ők szállítják az összes infrastruktúrát, berendezést, robotikát és IT-rendszert.

A brit koncepcióközpont Siemensszel közös tesztelését követően a Helixx további kísérleti centrumok létrehozását tervezi az Egyesült Királyságban és Szingapúrban. A vállalat tárgyalásokat folytat ázsiai és csendes-óceáni térségben lévő ügyfelekkel is, majd India, a MENA térség és Dél-Amerika következik.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology