Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Nyilvános elektromosrepülő-töltőhálózatot avattak fel

- Hirdetés -

Az Aerovolt elektromos repüléssel foglalkozó startup hivatalosan is elindította nyilvánosan elérhető töltőhálózatát, egyelőre Nagy-Britanniában, ahol a pilóták a dél-angliai régió repülőterein férhetnek hozzá az infrastruktúrához. A devoni Dunkeswell Aerodrome légikikötőben tartott avatáson az Aerovolt csapata bemutatta az egyik legújabb eszközét, egy 22 kW teljesítményű töltőt, elektromos repülőgépekhez és más járművekhez. A The Engineer riportja szerint az eseményen egy kétüléses elektromos Pipistrellel demonstrálták, hogy az infrastruktúrát elsősorban kisméretű, akár sportcélú repülőgépekhez szánják.

Az eszköz elegendő energiát biztosít ahhoz, hogy körülbelül egy óra alatt teljesen feltöltsön például egy Pipistrelt, amivel a gép közel 60 perces repülési időt és körülbelül 75 tengeri mérföldes hatótávolságot nyer. Mivel Dunkeswellben az áramellátás csak egyfázisú, az Eaton töltője egy 320 kWh kapacitású akkumulátortároló-rendszerrel párosul, benne négy újrahasznosított Tesla akkumulátorral. Az Allye által biztosított akkumulátorrendszer egyfázisú áramról tölt, miközben 22 kW háromfázisú áramot szolgáltat egy repülőgép és akár négy elektromos autó számára. Az Aerovolt csapata szerint az Allye rendszere alapvető fontosságú volt a Dunkeswell létesítmény életképessége szempontjából, mivel a háromfázisú áramellátás beszerzése a helyszínre megfizethetetlenül drága volt.

Dunkeswell mellett a vállalat már hat másik töltőt is telepített Anglia déli partvidékének repterein, és legalább 10 további helyszínre rendelkezik megrendeléssel, valamint több tucat más létesítménnyel folytat tárgyalásokat a telepítésről. Guy Haydon kereskedelmi igazgató szerint a vállalat azt tervezi, hogy a következő 18 hónapban mintegy 70 állomásra telepíti a töltőit, Anglia mellett Walesben, Skóciában és Franciaországban is.

A töltési alkalmakat az Aerovolt Squadron alkalmazásán keresztül lehet lefoglalni, amelynek előfizetése havi 36 fontba (16-17 ezer forintba) kerül. A Squadron-tagok egy azonosító kártyát kapnak, amellyel aktiválhatják a töltőket, és a töltés közben SMS-ben kapnak frissítéseket. A töltés befejezése után az Aerovolt számlát állít ki, amelyet később a vállalat weboldalán lehet rendezni, így a pilóták még távoli reptereken is feltölthetik a repülőgépüket, függetlenül a helyenként gyenge internetkapcsolattól.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology