A Hankook mesterséges intelligencia-alapú adatplatformot tervez az Amazon Web Services és a Snowflake segítségével
Fókuszban a hatékonyabb termékfejlesztés és a minőségellenőrzés
Integrált mesterséges intelligencia-alapú adatplatform a gumiabroncsok teljesítményének és minőségének javítása érdekében – ezt tervezi a prémium gumiabroncsgyártó vállalat a Hankook a Hankook & Company holdingtársasággal karöltve, ehhez csatlakoznak az amerikai felhő- és szoftverspecialisták, az Amazon Web Services (AWS) és Snowflake. A digitális ökoszisztémának hozzá kell járulnia az autonóm vezetési technológia fejlesztéséhez, a termékfejlesztés hatékonyságának növeléséhez és a minőség javításához a gyártási adatok elemzése révén. A platformmal a Hankook meg akarja honosítani az adatalapú döntéseket a vállalati kultúrájában, és az adatok optimalizált elérhetősége révén pedig növelni szeretné a cég értékét. A gumiabroncsgyártó emellett azt tervezi, hogy a digitális fejlesztési folyamatokat a teljes értékláncra kiterjeszti azáltal, hogy lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy kisebb innovációkat hajtsanak végre rendszeralapú munkakörnyezetben.
A Hankook & Company együttműködik az AWS-szel és a Snowflake-kel egy optimalizált adatelemzési infrastruktúra létrehozásában, amely magában foglalja a felhőalapú megoldásokat és a platform szakértelmét. A projekt célja egy integrált adatelemző környezet felépítése a legújabb mesterségesintelligencia-alapú és gépi tanulási (ML) technológiák felhasználásával. A projekt kihasználja az AWS Data Lake környezetét és elemzési infrastruktúráját, beleértve a Sagemakert és az AutoML-t, valamint a Snowflake-et adattárként a felhőmigráció és a digitális átalakulás elősegítésére.
Meglévő és jövőbeli termékek adatalapú optimalizálása
A felhőalapú adatelemző platform belső és külső adatokat tárol – a Hankook kutatás-fejlesztési, termelési és minőségi értékeléseiből, valamint olyan forrásokból, mint a mobilitásszolgáltatók vagy a Voice of Customer (Az ügyfél hangja, VOC) felmérések. Az újonnan épített platform a gumiabroncsok teljesítményének és minőségének javítási eszközévé szeretne válni. Integrálja és elemzi a teljesítménytesztekből származó adatokat és az elektromos járművek gumiabroncsaira – a Hankook „iON” sorozatára – vonatkozó ügyfélvisszajelzéseket, hogy javítsa azok teljesítményét. Emellett a vállalat a járművek működési adatainak és a külső adatoknak integrált elemzését alkalmazza az autonóm vezetési technológia fejlesztésére. A Hankook & Company célja továbbá az új termékek fejlesztési hatékonyságának növelése és a minőségi problémák megoldása a gyártási adatok elemzése révén. A vállalat – együttesen, a leányvállalatai és az alkalmazottai telephelyétől függetlenül – az integrált platform segítségével szabadon hozzáférhet az adatokhoz, új üzleti lehetőségeket azonosíthat, stratégiai célokat érhet el, valamint a külső cégekkel folytatott adatcsere és technológiai együttműködés révén fokozhatja a versenyképességet.
A Hankook & Company digitális igazgatója (CDO) és információs igazgatója (CIO), Seong-jin Kim kijelentette: „A generatív mesterséges intelligencia fejlődésével a mesterséges intelligencia egy inflexiós ponton halad át. Szükség van egy olyan platformra, amely képes gyűjteni a belső és külső adatokat, illetve szabadon felhasználhatja azokat a vállalkozások számára történő alkalmazásra”, valamint hogy „az Amazon Web Services és a Snowflake kiváló technológiájának és megoldásainak felhasználásával maximalizáljuk a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességeinket, és felgyorsítjuk a termékek versenyképességének fokozását célzó utunkat olyan területeken, mint az elektromos jármű és az okos gumiabroncsok.”
Az AWS a világ legnagyobb felhőszolgáltató vállalata, amely számítástechnikai, tárolási, adatbázis-, elemzési, mesterségesintelligencia-alapú, IoT- és biztonsági IT-szolgáltatásokat nyújt a vállalatok számára. A Snowflake, amelynek központja az egyesült államokbeli Montanában található, egy felhőalapú SaaS-szoftver, amely nagy mennyiségű adatok hatékony tárolását, feldolgozását és elemzését segíti elő. A Snowflake azután került előtérbe, hogy Warren Buffett befektetett a 2012-ben alapított cégbe. 2021 novemberében a Snowflake megkezdte a működését Dél-Koreában egy helyi iroda létrehozásával.