Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Indul a talán legígéretesebb légi taxi tesztelése

Elkészült az Archer Aviation eVTOL légi taxijának első működő modellje, amelynek a tervét még tavaly novemberben osztották meg a nyilvánossággal. A kaliforniai székhelyű vállalat azt tervezi, hogy a következő hónapokban megkezdi a mutatós, futurisztikus jármű tesztelését, ezért lassan lezárja a hatósági engedélyeknek is jó eséllyel megfelelő prototípus fejlesztését – állítja az Interesting Engineering.

„Az összes fő repülőszerkezet – vagyis a szárny, a farok, a törzs stb. – megépült és összeillesztésre került. Csapatunk a vezetékek, az elektronika, a működtető elemek, illetve egyéb rendszerek jelentős részét már beszerelte, és jelenleg azt tervezi, hogy 2023 közepén megkezdi a repülési tesztkampányt a repülőgéppel” – jelentette be Adam Goldstein alapító-vezérigazgató a negyedéves eredménybeszámolón.

A Midnight nevű, teljesen elektromos meghajtású jármű egy ötszemélyes (pilóta plusz négy utas) eVTOL, vagyis helyből felszálló és landoló, teljesen elektromos repülőgép, amelynek hasznos teherbírása meghaladja a 453 kilogrammot. A járművet pontok közötti, körülbelül 30 kilométeres rövid távú utakra optimalizálták, úgy, hogy két repülés között legfeljebb 10 perces gyorstöltési idővel rendelkezzen.

- Hirdetés -

A cég a városrészek közötti utazást szeretné átalakítani, hogy az egyórás autózást 10-20 perces elektromos légitaxi-járatokkal helyettesítse, „biztonságos, fenntartható, alacsony zajszintű és a földi közlekedéssel versenyképes költségű módon”.

Az Archer Aviation megerősítette, hogy az új, Midnight névre keresztelt repülőgépet átadták a kaliforniai Salinas Municipal Airport közelében működő repülési tesztüzemnek. Az Archer azt tervezi, hogy a modellt házon belül teszi próbára, hogy a modellt kellően optimalizálja az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) tanúsítási tesztelési folyamatára, ami a tervek szerint 2024 elején, nagyjából egy évvel az előtt veszi kezdetét, hogy a cég kereskedelmi forgalomba bocsátaná az eVTOL-t.

A cég addig is hat további „FAA-konform” modell építését kezdi meg, a kaliforniai San José-i gyárában. Az elsőt 2023 végén szeretné forgalomba állítani, majd a jövő év elején hajtaná végre az első emberes repüléseket. A vállalat azt állítja, hogy a tesztekhez használt Midnightok már szinte teljesen meg fognak egyezni az FAA-tanúsításra előkészített modellekkel.

https://youtu.be/TuoenNGAyT0

„A geometria, illetve a repülési teljesítmény nagyon hasonló, és a hajtáslánc elemei lényegében mind ugyanazok, amelyek a tanúsított repülőgépen lesznek” – mondta Tom Muniz operatív igazgató. A cég azonban a tesztrepülés adatait is felhasználja a működés optimalizálására, mielőtt nekivágna az FAA tanúsítási folyamatnak.

Az Archer Aviation nagyon magabiztosan várja a következő 1-2 évet, amíg élesben is szolgálatba áll az első flottája, hiszen már jóval korábban nagy megrendeléseket zsebelt be: 200 eVTOL-jukra (és opcionálisan további 100-ra) tart igényt a United Airlines, ami már 2025-ben megkezdené a kereskedelmi üzemeltetést, ezért 10 millió dolláros előleget letétbe is helyezett a cégnél. Ugyancsak az Archer mögött áll a Stellantis (Peugeot, Chrysler, Opel, Citroën stb.) autócsoport, ami 150 millió dolláros finanszírozással támogatja az eVTOL gyártását.

Gábor János, NEW technology magazin

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology