AI-alapú, önvezető teherautó tömeggyártására készül az NVIDIA az Aurora és a Continental
Az NVIDIA nagy lendülettel indította részvételét a CES 2025-ön: hosszú távú stratégiai partnerséget jelentett be az Aurora és a Continental vállalatokkal. A cél: önvezető teherautók nagy volumenű gyártásának előkészítése – áll az Aurora közleményében.
Az együttműködés alapját az NVIDIA DRIVE™ platformja adja, ami az Aurora SAE 4-es szintű önvezetésre képes platformjára, az Aurora Driverre épül. Ez a rendszer integrálódik az NVIDIA gyorsított számítási platformjába, ami a DriveOS operációs rendszeren fut. A Continental tervei szerint az önvezető kamionok sorozatgyártása 2027-ben indulhat.
Az Aurora mellett számos másik nagynevű mobilitási márka is az NVIDIA DRIVE platformjára építi fejlett vezetéstámogató rendszereit (ADAS) és autonómjármű-technológiáit – derült ki Jensen Huang NVIDIA-vezér CES-en tartott nyitó előadásán. A partnereik között olyan cégek találhatók, mint a BYD, a JLR, a Li Auto, a Lucid, a Mercedes-Benz, a NIO, a Nuro, a Rivian, a Volvo Cars, a Waabi, a Wayve, a Xiaomi, a ZEEKR és a Zoox.
Huang közölte: az NVIDIA három kulcsfontosságú számítástechnikai rendszert és mesterségesintelligencia-szoftvert kínál az autonóm járművek fejlesztéséhez:
- NVIDIA DRIVE™: a járművek fedélzeti számítógépes rendszeréhez, amely valós idejű szenzoralapú adatfeldolgozást végez.
- NVIDIA DGX™: mesterségesintelligencia-modellek és szoftverek betanításához.
- NVIDIA Omniverse™ NVIDIA OVX™ rendszeren: szimulációkhoz és önvezető rendszerek validálásához.
Az NVIDIA átfogó platformjának használatával – a DGX modelltréningtől a DRIVE fedélzeti számításig – a gyártók világszerte felgyorsíthatják a biztonságos, hatékony és fejlett önvezető megoldások fejlesztését. Az iparág egyértelműen a szoftvervezérelt járművek és a folyamatos, over-the-air frissítések irányába mozdul, és az NVIDIA technológiai ökoszisztémája kulcsszereplővé válik ebben az átalakulásban.
Gábor János, NEW technology