Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az Autopicker 95 százalékkal csökkenti az áruválogató munkaerőt

Olyan intralogisztikai megoldást mutatott be a Brightpick, amibe beleremeghet minden raktári dolgozó, hiszen jelentős részük munkáját feleslegessé teheti. A mobil áruválogató és -szállító gép főleg e-kereskedelmi és élelmiszeripari megrendelések teljesítéséhez használható – írja a The Robot Report.

Az önvezető Autopickerek a raktárakban mozogva veszik le a polcokról a terméktároló edényeket, és válogatják ki belőlük a kért tételeket, így már közvetlenül a folyosókon konszolidálják a megrendeléseket. Sok autonóm raktározási rendszerben a robotok magukat a tárolóedényeket viszik oda a humán áruválogatókhoz, akik kiveszik a megrendeléshez szükséges tételeket. Ez a megoldás fejlődött tovább egy jókora lépéssel, hiszen az Autopicker az időigényes el- és visszaszállítás helyett már a polc előtt állva kiválasztja a tárolóból, amire szüksége van, aztán visszateszi a dobozt a helyére. Ha egy tétel megfogása valamiért túl bonyolult a robot számára, akkor odaviszi az edényt a legközelebbi emberhez, hogy az helyette végezze el a kivételt.

A rendszer telepítése elég gyors: kevesebb mint egy hónapot vesz igénybe, és lehetővé teszi a raktárak számára, hogy akár 95 százalékkal csökkentsék az áruválogatásra fenntartott munkaerőt. Egy tipikus flotta 15-100 robotból állhat, és a munkájuk teljesítési folyamatait a Brightpick Intuition szoftver hangolja össze, illetve optimalizálja.

- Hirdetés -

Az Autopicker elég hamar megtalálja a helyét a raktárban, hiszen más rendszerekkel ellentétben a megszokott, szabványos raktári polcokkal és tárolókkal működik, vagyis nem igényli speciális infrastruktúra kialakítását. A Brightpick rendszerével a vállalatok 250 százalékkal növelhetik a raktárak tárolási sűrűségét, miközben ugyanolyan magas polcrendszereket használnak. Még több szint használatával a tárolási sűrűség még ennél is nagyobb lehet.

Az Autopicker a gyártó szerint megbízhatóan, 99,9%-os pontossággal képes az élelmiszerek, kozmetikumok, testápolási termékek, elektronikai cikkek, gyógyszerek, ruházati cikkek és egyéb termékek kiválasztására. Az algoritmusai mögött álló mesterséges intelligenciát több mint 250 millió kiválasztással tanították be, de a gépi tanulás segítségével minden egyes szedéssel tovább javul a teljesítményük.

A rendszer kétféle módon érhető el az ügyfelek számára: az egyik a Robot-as-a-Service modell, ami alacsonyabb bekerülési költségekkel teszi lehetővé a raktárautomatizálást, míg a másik a capex modell, vagyis a robotok végleges megvásárlása.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

NEW technology