Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az EU megtolja az autógyártás szekerét: iparági szövetség alakul

Az Európai Bizottság olyan iparági szövetséget alapít, amely lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy megosszák egymással az önvezető járművek fejlesztéséhez szükséges technológiákat. A terv közvetlen támogatást nyújt az elektromosjármű-akkumulátorok európai gyártóinak is.

„Megszervezzük és támogatjuk az iparági szövetséget, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy egyesítsék erőforrásaikat” – mondta az iparág képviselőivel tartott találkozója után az Európai Bizottság elnöke. Ursula von der Leyen hozzátette, hogy a cégek közösen fejlesztik majd a szoftvereket, a chipeket és az önvezető technológiát, míg a bizottság finomítja a tesztelési és bevezetési szabályokat, valamint segíti azokat a nagyszabású kísérleti projekteket, amelyek önvezető járművek építését és piacra vezetését célozzák.

A cselekvési terv célja, hogy erősítse az öreg kontinens autóipari elektronikai ellátási láncát és a tesztelő iparágakat. Emellett nagyobb támogatás érkezhet az európai akkumulátorgyártóknak is.

- Hirdetés -

„Az önvezető járműveket gyorsabban kell eljuttatnunk Európa útjaira. Egyetértettünk abban, hogy jelentős előrelépésre van szükség az önvezető rendszerekhez kapcsolódó szoftverek és hardverek fejlesztésében” – nyilatkozta von der Leyen. „A globális verseny kiélezett, ezért nagyban kell gondolkodnunk, és nagy léptékben kell cselekednünk. Ezen a területen a méret fontosabb, mint valaha.”

Az Európai Bizottság azt is szeretné, ha Európa lazítaná a túlzott függőségét a meglévő akkumulátorgyártóktól – különösen azután, hogy összeomlott a földrész egyik legnagyobb európai akkumulátorfejlesztője, a Northvolt.

„Nem engedhetjük meg magunknak, hogy újabb függőségek alakuljanak ki, ezért közvetlen támogatási lehetőségeket vizsgálunk az uniós akkumulátorgyártók számára. Fokozatosan bevezetjük az európai tartalmi követelményeket az akkumulátorcellákra és azok alkatrészeire vonatkozóan” – jelentette be az EB elnöke.

Az eeNews emlékeztet: a Bizottság döntése egy olyan időszakban született, amikor a kínai WeRide és a Renault önvezető projektet indít Franciaországban. A két vállalat 4-es szintű autonóm technológiát biztosít a személyszállító szolgáltatáshoz, amely nyílt utakon, vegyes forgalomban működik. A „Beti Automated Mobility” március 10-én kezdi meg működését, és legfeljebb nyolc fő szállítására alkalmas önvezető minibuszokat üzemeltet majd a Rovaltain üzleti negyed, valamint a drôme-i Valence nagy sebességű TGV vasútállomása között.

Ez az első WeRide önvezető transzferszolgáltatás Európában, amely megelőzi a svájci önvezető taxik kereskedelmi bevezetését is. A mostani próbaüzem eredményei határozzák meg a júliusra tervezett nagyobb léptékű bevezetést.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology