Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Csak a népautóját gyártja tovább a napelemes Lightyear

Fotó: Lightyear

A hálózatról és a karosszériát borító napelemekkel is tölthető koncepcióautójáról ismert Lightyear hivatalosan bejelentette, hogy felfüggeszti az első, luxus kategóriájú kocsijának gyártását, és minden energiáját a Lightyear 2-re, az előbbi típus tömegek számára elérhető változatára fordítja. A közlemény szerint nem jókedvükben hozták meg a döntést, hanem azért, mert a hozzáférhetőbb árkategóriába szánt kocsi előrendelései elég rendesen elszálltak, így nem is maradt más választásuk, mint a Zero sorozatgyártásának stopja és a Lightyear 2 piacra jutásának felgyorsítása.

„Először kifejlesztettük a Lightyear 0-t, a világ első sorozatgyártású napelemes autóját. Ezzel egy időben kifejlesztettük a Lightyear 2-t, a szélesebb közönség számára elérhető, megfizethető napelemes elektromos járművet is. A megvalósítás érdekében számos kihívással kellett szembenéznünk, és az elmúlt hónapokban keményen dolgoztunk, hogy ezekkel megbirkózzunk. A jövőképünk védelme érdekében úgy kellett döntenünk, hogy a figyelmünket és az erőforrásainkat teljesen a Lightyear 2-re irányítjuk. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy felfüggesztjük a Lightyear 0 gyártását.”

Lex Hoefsloot társalapító-vezérigazgató közölte: nemrég várólistát indítottak a Lightyear 2 előrendelésére, és rövid időn belül 40 ezer ügyfél jelentkezett be az autóért, amit már addig is legalább húszezren igényeltek tőlük. Ilyen számokat egy nemrég indult vállalat gyakorlatilag képtelen lenne kitermelni, ha közben a Zeróra is vennék fel a nyilván jelentősen kevesebb, mégis számottevő rendeléseket. Korábban írtunk róla, hogy az első jármű tényleg csillagászati, kb. 100 millió forintos áron került volna piacra, míg a nemrég a CES-en is demonstrált Lightyear 2-t legfeljebb 15 millió forintért szeretnék adni.

A gyártó azt ígérte, hogy az alacsonyabb vételár nem technológiai, hanem kényelmi és méretbeli különbséget jelent, vagyis a népautó változat rövidtávon, városi használat esetén gyakorlatilag nem igényel majd hálózati töltést, míg sztrádán úgy 800 kilométeres lesz a hatótáv – éjszaka is. Az első járműveket várhatóan 2025-ben kezdik átadni a tulajdonosoknak.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology