Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Erősen végződött az utolsó negyedév a transzportszektor számára

- Hirdetés -

A TIMOCOM fuvarpiaci barométere továbbra is magas keresletet mutat Európában a szabad raktérkapacitások iránt. A hiányzó teherautó sofőrök továbbra is lassítják a növekedést. A fuvardíjak 2019-ben is nagy nyomás alatt lesznek.

Az európai fuvarpiacra a jelek szerint az utolsó negyedév nemzetközi kereskedelmi konfliktusai és azok borús kilátásai sem hatottak. „A transzportszektor egy szokásosan erős záró negyedévet mondhat magáénak” ‒ mondja Gunnar Gburek, a TIMOCOM szóvivője a fuvarpiaci barométer számadatai alapján.
Ezzel a mérőeszközzel állapítja meg az IT-cég minden negyedévben a fuvarajánlat és -kereslet alakulását a TIMOCOM Smart Logistics System fuvarbörzéjéből. Napi 750.000 nemzetközi raktér- és szállítmányajánlattal és több mint 127.000 felhasználóval a legnagyobb fuvarbörze Európában a közúti áruszállítás területén.

A fuvarkapacitások 2019-ben is szűkösek maradnak

A negyedik negyedév összesített adatai alapján egyértelműen megállapítható, hogy a TIMOCOM-ra feltett fuvarajánlat-kérések száma a fuvarpiacon lévő szabad járműkapacitáshoz viszonyítva kétharmados többletet mutat. Átlagosan októbertől decemberig tartó időintervallumban 71 fuvarajánlat jut 29 raktérajánlatra a fuvarbörzén.

Ez az eredmény alátámasztja a változatlanul aránytalan viszonyt a magas fuvarmennyiség és a rendelkezésre álló teherkapacitások között a fuvarpiacon. „A fuvardíjak 2019-ben is nagy nyomás alatt lesznek, hiszen a fuvarkapacitások továbbra is szűkösek maradnak” ‒ jelzi Gburek. Enyhülés nem várható: a sofőrhiány Németországban tovább élesedik, és ez egy erősödő rizikófaktora a gazdaságnak.

timocom.com

Érdemes elolvasni
NEW technology