A Ford az elektromos hajtás bevezetésében is diktálja az iramot, hiszen a Transitban bevezetett új mild hibrid hajtás ideális a városi fuvarokhoz. A megnövelt szállítókapacitású és akár 7 százalékkal takarékosabb, felfrissített hajtásláncokkal felszerelt új Transitban jelenik meg a szegmens legelső mild hibrid hajtása.

Az innovatív dízel-mHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) technológia a valós közlekedésben gyűjtött adatokon alapuló mérési modell (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP) szerint körülbelül 3 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez. Ez a mérték bizonyos közlekedés helyzetekben – például a gyakran megtorpanó-elinduló, araszoló nagyvárosi forgalomban – akár 8 százalék is lehet.

A rendszerben a szokásos generátort egy szíjhajtású indítómotor helyettesíti. Ez az egység alakítja át a jármű lassításakor keletkező mozgási energiát elektromos árammá, amit egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion-akkumulátor tárol. Az így visszanyert energia felhasználható a belsőégésű motor forgatónyomatékának kiegészítésére normál haladáskor vagy gyorsításkor, emellett pedig a jármű külső elektromos berendezéseinek működtetésére is hasznosítható.

A Transit mHEV rendszerét nem a standard hajtásláncok teljesítményének fokozására, hanem inkább az üzemanyagfogyasztás csökkentésére optimalizálták. Ugyanakkor a hibridrendszer által biztosított azonnali nyomatékleadás előnye határozottan érezhető, amikor a vezető alacsony motorfordulatszámról szeretne gyorsítani.

Avar Ivett Olga, NEW technology

Cikkünk megjelent a NEW technology 5. számában. Keresse a Relay és Inmedio üzletekben vagy fizessen elő itt.