Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Házi kiállítások az iparban

A vállalatok fejlődésének velejárója az a kényszer, hogy minél jobban, minél hatékonyabban láthatóvá tegyék magukat a potenciális partnereik számára. Ezt a célt szolgálja a két hazai legnagyobb ipari kiállítás, az Ipar napjai és az Automotive. A cégek azonban egy idő után elérkeznek arra a pontra, amikor ezek már nem elégségesek ahhoz, hogy megfelelően kommunikálják a terméküket, szolgáltatásukat. Ezért a házi kiállítások szervezése egyre inkább teret hódít magának. Ez a fajta kommunikációs eszköz már a kis- és középvállalkozások számára is elérhető.

A házi kiállítások gyakran egy-egy tematika köré szerveződnek, így jól eladhatóvá válhatnak a termékek vagy szolgáltatások. Ráadásul olyan értékes kapcsolatok köthetők, amelyekre egy nagyobb ipari kiállításon kevésbé adódik alkalom.

A Open house-ok nagy előnye, hogy ott a mi cégünk van középpontban. Függetlenül attól, hogy hány meghívott szerepel a vendéglistán, minden jelenlévő számára a mi gépeink, szerszámaink vagy szolgáltatásaink jelenthetik a megoldást az aktuális problémáikra.

Legutóbb egyik partnerünk, az M+E Szerszámgép Kereskedelmi Kft. házi kiállításán jártam. A kiállítás tematikája hűen tükrözte azt, amit egy cégvezető vagy beszerző elvárhat. A szervező minden munkatársa – a cégvezetéstől a műszaki szakembereken át a marketingig – a meghívottak rendelkezésére állt.

A kiállítás Péter Szabolcs ügyvezető rövid beszédével indult, aki elmondta, hogy Magyarországon mintegy 500 partnere van már az M+E-nek. A megnyitó után a Brother márka képviseletében, Yosuke Tsuda (sales manager – Nomura Trading) és Rune Einetag (ABB) mutatta be a Brother Feediohoz készült robot munkáját. A gépek mindegyike európai CE-szabvánnyal ellátott, így garantált a magas minőség. Fontos kiemelni, hogy az ABB Flex Loader Vision rendszerének használata csak egynapos betanítást igényel így időt, energiát és pénzt spórolva az igénybe vevő cégek számára.

Incze Csaba, az M+E kereskedelmi vezetője mélyrehatóan mutatta be a Mitsubishi szikraforgácsoló és startlyukfúró különböző verziói közötti különbségeket.

Az M+E által forgalmazott gépek teljeskörűen képesek kiszolgálni mindazon igényeket, amelyek ma előfordulhatnak a forgácsolásban, egészen a belépő szinttől. Betekintést nyerhettünk a Romi új D-sorozatának részleteibe, Jürgen Thelen, a ROMI Europa kereskedelmi- és marketingigazgatója tolmácsolásában. A ROMI-esztergákat 0,5 m-estől akár 12 m-es alkatrészek forgácsolására, valamint kis- és közepes sorozatok gyártására ajánlják.

Az ebédszünetben egészben sült malac csillapította a résztvevők éhségét.

A tartalmas ebédet követően, kötetlen programként, lehetőség nyílt gép- és mérésbemutatókra, szakmai beszélgetésekre és hasznos tapasztalatcserékre.

Péter Szabolcs, M+E Szerszámgép Kereskedelmi Kft

A kiállítás kapcsán kérdeztem Péter Szabolcsot, az M+E ügyvezető igazgatóját:

Szubjektív véleményem az, hogy a házi kiállításotok profin szervezett és rendkívül hasznos volt. Milyen tapasztalatokkal lettetek gazdagabbak, amelyet akár már a következő Open house-on is fel tudtok használni?

Az a tapasztalatunk, hogy még mindig a vevők személyes informálása a leghatékonyabb. Fontos számukra, hogy testközelből megnézhessék, vagy akár ki is próbálhassák munka közben a gépeket. Ezt nem helyettesítheti egy táblagépes bemutató vagy egy katalógus. Ezenkívül egymással is tapasztalatot tudnak cserélni, ami sokkal hitelesebb, mintha csak a kereskedőt tudnák meghallgatni.

Azért is hasznos egy ilyen rendezvény, mert konkrét időkeretet szab: sokan tervezik, hogy ellátogatnak valamikor a bemutatóterembe, de a mindennapi munka során ez végül elmarad. De szervezett keretek között sokkal nagyobb az esély arra, hogy eljönnek, ezt bizonyítja a mostani nagyszámú résztvevő is.

Az, hogy a külföldi cégek képviselőit meghívtátok előadóként, ez rendkívül hitelessé tette a rendezvényt. Tudatosan jártatok el így?

Igen, tudatosan hívtunk meg több külföldi partnert is. Egyrészt azért, mert a gyártói előadásokat valószínűleg még hitelesebbnek érzik a látogatók, illetve azért is, hogy a vevők lássák, a magyar piac a gyártóknak is nagyon fontos: időt és energiát fektetnek bele. Végül a vevők személyesen tőlük is kérdezhettek, amire általában nemigen nyílik lehetőség.

Milyen eredményeket vártatok a házi kiállítás két napjától, és mennyire igazolódtak ezek a várakozások?

Amit szerettünk volna elérni, az megvalósult, sőt, kicsit felül is múltuk: nagyszámú tényleges érdeklődőt vártunk, akiknek tudunk segíteni a döntésben. Ez sikerült is, és bár általában egy ilyen rendezvény hosszabb távon értékelhető, de már most van számszerűsíthető eredménye.

Egy ilyen kiállítás megszervezése során mire kell a leginkább figyelni?

Az időzítésre, a szervezésre és arra, hogy valóban hasznosnak tartsák a rendezvényt a látogatók. Az időzítésnél fontos, hogy ne ütközzön más hasonló eseménnyel, illetve a kommunikáció is megfelelő ütemben történjen. Mindig előfordulhatnak olyan vis major események: pl. nálunk a második napon egy közlekedési dugó okozott csúszást. Az ilyen esetekben lényeges a rugalmasság: igazodni kell az új helyzethez. Az pedig, hogy hasznos legyen egy ilyen esemény, végül is közös cél: nekünk is fontos, akárcsak a vevőknek, hogy választ kapjanak a kérdéseikre, megismerkedjenek a lehetőségekkel.

Mit tanácsolsz azoknak, akik most szeretnének elindulni ezen az úton?

Törekedjenek arra, hogy érdekes és hasznos programot kínáljanak, és azt valósítsák is meg. Nincs rosszabb, mint egy jó beharangozó után egy tartalmatlan rendezvény. Ez csalódottságot okoz. Illetve figyeljenek a kapacitásaikra: például hogy mekkora hely áll a rendelkezésükre; hogy elegendő kolléga vegyen részt a rendezvényen annak érdekében, hogy minden vendég komfortosan érezze magát, és egyénileg tudjanak velük foglalkozni. Hiszen ezeknek a rendezvényeknek a célja többek között a személyes kapcsolatok kialakítása.

Egy ilyen rendezvény számos lehetőséget kínál: gépbemutatók, tanácsadás, networking. Valamint az egyetlen módja annak, hogy kérdéseiket a gépgyártók közvetlen munkatársainak tudják feltenni. Mint rendszeres házikiállítás-látogató, mindenképpen azt javaslom, hogy ne hagyják ki a jövő évi M+E Open House-t.

Czakó Miklós, NEW technology magazin

Érdemes elolvasni
NEW technology