Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Hogyan teheti hatékonyabbá az e-kereskedelmet az automatizált csomagolás?

Mikor jön el az a pont, amelytől már érdemes automatizált csomagolásban gondolkozni?

Milyen megoldások jöhetnek szóba?

Palasik Márton az SSI SCHÄFER szakértője, automatizációs üzletág vezetője elmondja.

Az e-kereskedelem gyorsan növekvő világában, ahol már norma a garantált egy- vagy kétnapos szállítási idő, a raktárak automatizálása és a hasonló taktikák kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé válnak. A kiskereskedők és a márkák folyamatosan új módszereket keresnek, hogy lépést tudjanak tartani az egyre növekvő rendelésmennyiséggel és a gyors kiszállítással kapcsolatos vásárlói elvárásokkal.

A mai raktár automatizálási piac minden eddiginél több választási lehetőséget kínál. Érdemes mindet figyelembe venni ahhoz, hogy az automatizálás bevezetése sikersztori lehessen.

Az automatizáció különböző típusainak a raktárakban zajló manuális folyamatok kiegészítésére történő alkalmazásával a 3PL szolgáltatók hatékonyan felgyorsíthatják a minőségi teljesítési időket. A számba vehető megoldások között első helyen szerepelnek a csomagológépek.

Egy automatizált csomagológép, amely megfelelő méretű dobozokat állít elő, javíthatja a vásárlói élményt. A fogyasztók túl gyakran kapnak kis méretű termékeket túlméretezett dobozokban. A túlméretezett dobozok pazarló üres térkitöltő anyagokat, például légpárnákat vagy buborékfóliát tesznek szükségessé. Egy apró termék nagy dobozba csomagolása növeli a márka szállítási költségeit, csökkenti a volumenkapacitást és káros a környezetre.

Rossz méretű doboz emberi hiba miatt is előfordulhat (pl. egy raktári operátor rossz méretet választ ki). De lehet rendszerprobléma eredménye is, amikor a termék méreteit nem pontosan rögzíti a WMS rendszer, így aztán a terméket túlméretezett dobozhoz párosítja.

Palasik Márton, automatizációs üzletág vezető

Az e-kereskedelem volumenének ugrásszerű növekedésével a kapacitásnövekedés és a kibocsájtás minősége kulcsfontosságú raktári mérőszámokká váltak. A növekedést csak fokozta a COVID-19 járvány, amely sok fogyasztónak nem adott más lehetőséget, mint az online vásárlás. Ez a tendencia még akkor is folytatódni látszik, amikor a személyes vásárlásra vonatkozó korlátozások enyhülnek.

Most, hogy egyre többen szoktak hozzá az online vásárlás kényelméhez, a dolgok már soha nem lesznek ugyanolyanok, mint régen. A fogyasztók által vezérelt környezetben a márkáknak és logisztikai partnereiknek hosszú távú megoldásokat kell kidolgozniuk a csúcsszezonban jelentkező rohamok kezelésére, ahelyett, hogy kizárólag a szezonális – ideiglenes munkaerőre hagyatkoznának.

Egy automatizált csomagolási rendszer bevezetésével a 3PL-nek lehetősége van arra, hogy óránként akár 1000 egyedi méretű dobozt is létrehozzon az egy- és többsoros megrendelésekhez. A termékeket 3D szkennerekkel mérik, így azokhoz testre-szabott dobozokat lehet készíteni. Ezután a dobozra automatikusan felkerül a szállítási címke, majd a kész csomagot áthordják a kiszállítási területre.

Az egyedi, tökéletes méretű szállítási dobozok előállítása kiküszöböli az üres térkitöltők szükségességét. Ez javítja a termelékenységet, miközben optimalizálja a munkaerőt és csökkenti a szállítási költségeket. A műanyag, például a buborékfólia, a légpárnák és a szalag eltávolítása környezetbarátabbá teszi a szállítási folyamatot is.

Ez a fajta automatizálás akkor lehet megfelelő, ha a teljesítendő termékek megfelelnek a következő kritériumoknak:
  • A B2C e-kereskedelemben a kis csomagok kézbesítése az ideális művelettípus egy automatizált csomagolósor számára
  • Az egysoros megrendelések nagy százaléka jobban profitálhat az ilyen típusú automatizálásból, bár a többsorosok is menedzselhetők
  • A változó termékméretek teljes mértékben kihasználhatják az egyedi, minden megrendeléshez megfelelő méretű szállítási kartondoboz előnyeit
  • A befektetés pozitív megtérülésének eléréséhez a vállalkozásoknak legalább napi 5.000 vagy annál több darab megrendelést kell feldolgozniuk

Ha ezek a kritériumok teljesülnek, akkor a kézi csomagolási műveletek akár 90%-a kiváltható automatizált csomagológéppel. A szezonális és promóciós kiugrásoktól függően továbbra is szükség van a kézi csomagolás fenntartására, miközben az automatizált vonal műszakonként egyenletes teljesítményt produkál.

A fenntartható csomagolási megoldások iránti vágy különösen érezhető napjaink gyorsan növekvő e-kereskedelmi világában. A fogyasztók, akik közül sokan hetente több csomagot is kapnak, egyre inkább elvárják a cégektől a „zöld” csomagolást.

A megfelelő csomagolás elengedhetetlen a márkaismertség megteremtéséhez. A külső csomagolás nagyszerű lehetőséget biztosít a márkák számára, hogy pozitív és hatásos első benyomást keltsenek vásárlóikban.

Végül, de nem utolsósorban fontos megjegyezni, hogy a visszáru elkerülhetetlen része a vásárlói útnak. Előfordulhat, hogy a vásárlóknak nem tetszik a termék kinézete, nem elégedettek a termék illeszkedésével, vagy számos más okból szeretnének visszaküldeni. A visszaküldések különösen az e-kereskedelemben váltak gyakorivá. A raktári automata csomagológépek segítségével újrazárható dobozok készíthetők. Ezeket könnyű kinyitni, lezárni és újra lezárni, ha egy csomagot vissza kell küldeni.

A márkák számára a megfelelő csomagolás kiválasztásában számos eszköz áll rendelkezésre, amelyek közül sok környezetbarát (pl. fenntartható térkitöltő anyagok és papírszalagok használata). A kulcsfontosságú tényezők, például a logisztikai kihívások és a raktári környezet elemzése során egy márka vagy kiskereskedő rájöhet, hogy egy olyan automatizált csomagolási rendszer, amely testre szabott dobozokat készít, kiküszöböli a műanyag szükségességét, és lehetővé teszi a kívánt kapacitásnövelést, ideális megoldást jelent.

Palasik Márton

Üzletágvezető Automatizáció

SSI SCHÄFER

ssi-schaefer.com

Érdemes elolvasni
NEW technology