Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Indul az önvezető fűnyírótraktor sorozatgyártása

- Hirdetés -

Az autonóm óriás vastagon lepipálja a ház körüli munkára készült kistestvéreit, hiszen kifejezetten nagy területek, például közterek, parkok, golfpályák karbantartására építették. A coloradói Scythe Robotics önvezető fűnyírójának gyártásához most 42 millió dollárral járultak hozzá olyan új befektetők, mint az ArcTern Ventures, az Alumni Ventures és az Amazon Alexa Fund, akik a True Ventures és az Inspired Capital mellé érkeztek a cég finanszírozói közé. 

A vállalat közölte, hogy az immáron 60 millió dollár fölé emelt tőke lehetővé teszi az M.52 fűnyírótraktor sorozatgyártását, ami éppen időszerű volt, hiszen eddig 7.500 járműre érkezett foglalási igény a vevők részéről – írja a The Robot Report.

A Scythe M.52 legújabb generációja egyetlen feltöltéssel is egész nap nyírja a füvet, és ehhez tényleg semmi mást nem kell csinálni, csak a munkaterületen „szabadon engedni”. Mivel egy sor szenzorral rendelkezik, ami letapogatja a környezetét, és egy AI tűpontosan vezérli, a használata nemcsak elképesztően hatékony, hanem biztonságos és gyors is. A bemutatkozó videó alapján egy parkgondozó vagy kertészeti vállalkozás egyetlen nap alatt akár három nagy kiterjedésű közterület vagy park karbantartását is el tudja végezni úgy, hogy a helyszínre csupán egy dolgozó vonul ki a Scythe M.52-vel.

Amíg az önvezető traktor kitartóan, emberi beavatkozás nélkül rója a köröket és vágja tökéletesen egyenletesre a pázsitot, a karbantartó kényelmesen foglalkozhat az olyan manuális feladatokkal, mint a szegélynyírás vagy a metszés. Az M.52 az érzékeny szenzorok és az AI-vezérlés segítségével teljesen biztonságosan dolgozik: kikerüli az elé kerülő akadályokat, és azonnal megtorpan, ha ember vagy állat kerül az útjába. A jármű persze teljesen elektromos, így a használata jelentősen csökkenti a parkgondozás karbonlábnyomát, ami egyébként nem kicsi: egyetlen hagyományos üzemű fűnyírótraktor egy óra alatt annyi emissziót okoz, mint egy személyautó 300 kilométeren – hangsúlyozza a cég.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology