A gyártó szerint az SU7 EV képes felülmúlni a német márka hasonló kategóriában szereplő EV-jének teljesítményét, és több technológiával pakolták tele, mint az amerikai gyártó prémiumautóit. A kocsi részben a BMW és a Mercedes-Benz korábbi tervezőinek munkája, amit egy 2023 utolsó napjaiban tartott nyilvános eseményen mutattak be először.
A kínai Xiaomi neve eddig a megfizethető okostelefonokkal forrott össze, amihez képest tényleg nagy ugrás egy látványosan modern, drága és luxuskategóriába szánt elektromos autó piacra dobása. A cég első, immár hivatalosan is bemutatott EV-je az Engadget szerint elég nagy feltűnést keltett a pekingi rendezvényen. A vállalat saját Modena architektúrájára, 9100 tonnás szorítóerővel préselt alvázra épült, 21 000 fordulat/perces (rpm) HyperEngine elektromotorokkal. A modellt mindjárt két változatban mutatták be: az egyik a kétmotoros, összkerékhajtású SU7 Max, míg a másik az egymotoros, hátsókerék-hajtású SU7.
A Xiaomi azt állítja, hogy az SU7 Max hatótávolsága 800 kilométer, de a gyorsulása is túlszárnyalja a konkurens Tesla Model S, illetve Porsche Taycan Turbo teljesítményét, hiszen 2,78 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t. Az akkumulátorát a nálunk is gyárral rendelkező CATL készíti. Az elem 101 kWh-s és 800 V-os, nagyfeszültségű platformot tesz a kocsi alá, elérve, hogy már 5 perces töltéssel 220 kilométeres, 10 perces töltéssel 390 kilométeres, 15 perces töltéssel pedig már 510 kilométeres hatótávolságot kínáljon. Az alapmodell egyébként csak 400 V-os töltést támogat, egy kisebb, 73,6 kWh-s akkumulátor számára, amelynek hatótávolsága 668 kilométer.

A gyártó olyan autóipari tehetségeket nyert meg a projekt megvalósításához, mint Tianyuan Li, a BMW iX sorozat és az iVision koncepciók alkotója, James Qiu, aki korábban a Mercedes-Benz Vision EQXX dizájnján dolgozott, illetve Chris Bangle, a BMW formatervező veteránja – árulta el Lei Jun vezérigazgató.
Az SU7 autonóm vezetési képességekkel is rendelkezni fog, a Xiaomi Pilot platformnak köszönhetően, amit NVIDIA Drive Orin processzor és egy sor érzékelő működtet. Ezek közé tartozik egy 200 méteres látótávolsággal és 0,1 méteres pixelpontossággal rendelkező LiDAR, az akár egészen vékony és kicsi akadályok jobb felismeréséhez. A Xiaomi több videón demonstrálta, hogy az SU7 hogyan tud navigálni egy forgalmas utcán, vagy éppen parkol le önállóan egy egészen szűk helyekkel rendelkező parkolóban. Lei hozzátette: a vállalat célja, hogy 2024 végéig Kína 100 városában fejezze be az autonóm vezetési teszteket, igaz, arról nem esett szó, hogy a helyi hatóságok egyáltalán nyitottak-e az autonóm vezetés országos kísérletére. Nem osztották meg az EV-k tervezett árait sem, bár a vezérigazgató tett rá egy utalást, hogy drágák lesznek. Kérdés, hogy mihez: az átlagvásárlók pénztárcájához vagy a Tesla és a Porsche konkurens típusaihoz képest?
Gábor János, NEW technology