Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Károsanyag helyett vizet termel az új targonca

A boltokban kapható mindennapos termékek is nullás rajtot vehetnek a Magyarországon elérhető üzemanyagcellás targoncák segítségével. A hagyományos targoncákhoz képest ezek ugyanis nem termelnek káros anyagot: 1 kiló hidrogén elfogyasztásával mindössze 5 liter vizet „bocsátanak ki”. Hagyományos társaik ezzel szemben évente 3 tonna szén-dioxidoddal terhelik meg a levegőt – derül ki a targoncaspecialista Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft. összeállításából. A hidrogénhajtású járművek elterjedését segítheti, hogy átadták Magyarország első  hidrogén-töltőállomását Budapesten.

Világszerte komoly lépésekkel igyekeznek az országok, cégek környezetbarátabbá tenni a járműflottájukat. A jövőben az élelmiszerek is sokkal „zöldebb” rajttal indulhatnak el a raktárakból a boltokba. Az élelmiszer-ellátás szürke eminenciásaiból, a raktárakban „dolgozó” targoncákból is megjelentek az üzemanyagcellás – azaz hidrogénhajtású verziók -, amelyek emissziómentesen, azaz károsanyag-kibocsátás nélkül teszik a dolgukat. A működésük során mindössze víz lesz a melléktermék – hívja fel a figyelmet az üzemanyagcellás, kibocsátásmentesen működtethető targoncákat forgalmazó Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft., amely a világ egyik legnagyobb anyagmozgató gépeket gyártó vállalatához, a KION-csoporthoz tartozik.

Az üzemanyagcellás járművek pedig fontos mérföldkőhöz érkeztek: április 29-én adták át az ország első mobil hidrogén-töltőállomását Budapesten, így a Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft., a Linde Gáz Magyarország Zrt., a Toyota Central Europe Kft. és a KONTAKT-Elektro Kft.  összefogásával nyílhat meg az út a hidrogénhajtású járművek előtt hazánkban is.

- Hirdetés -

A megnyitón részt vett az Innovációs és Technológiai Minisztérium képviseletében Prof. Dr. Palkovics László Innovációért és Technológiáért Felelős Miniszter, és Steiner Attila Körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár.

Károsanyag helyett víz

Az idén 25 éves jubileumát ünneplő Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft. adatai szerint évi 3 ezer órás használat mellett egy átlagos dízelmotoros targonca szén-dioxid-kibocsátása meghaladhatja a 3 tonnát, a nem megújuló forrásból töltött elektromos targoncáknál pedig ez átlagosan 0.54 kg/kWh lehet. Miközben az üzemanyagcellás verzióknál ugyanez az érték nulla. Sőt, 1 kiló hidrogén elfogyasztásával 5 liter vizet termelnek.

„Az üzemanyagcellás targoncákhoz ma már megjelentek a fix telepítésűek mellett a mobil hidrogénkutak is. Az abszolút környezetbarát járművek töltése mindössze 3 percet vesz igénybe.  Ezeknél a targoncáknál nincs akkumulátorcsere, mint az elektromos társaiknál, a hagyományos motorral szerelt változatokhoz képest pedig tisztábbak és minimális karbantartással működtethetőek extrém körülmények között, például hűtőházakban is” – mondta Pesthy Péter, a Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft. ügyvezető igazgatója.

Pesthy Péter hozzátette: „Amellett, hogy az üzemanyagcellás targoncákhoz szükséges hidrogén ára évről évre csökkenést mutat, az úgynevezett zöld hidrogén megújuló forrásból, például napenergiával is létrehozható.” Az üzemanyagcellás targoncák elterjedése a logisztikai ágazaton keresztül hozzájárulhat a magyar gazdaság versenyképességének javulásához és hatékonyabbá teheti az érintett ipari, kereskedelmi vállalatok működését.

Zöldebb lánc

A Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft. stratégiai célja, hogy az üzemanyagcellás targoncák valamennyi raktárban mindennapos kellékek legyenek, elsősorban az emissziómentes, környezetbarát működés mellett elkötelezett cégeknél. Köztük a több száz boltos hálózattal rendelkező élelmiszerláncok logisztikai bázisain, ezzel zöldebbé téve a teljes ellátási láncot. Emellett az autógyártó üzemek és más, jelentős anyagmozgatást végző ipari bázisokon kaphatnak egyre nagyobb szerepet a jövőben a „zöldtargoncák”.

Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology