Barion Pixel

Ki nyer ma az autóiparban? Erről tudósít az Automechanika Frankfurt

Még több csarnokot tölt meg az autóipari átalakulásról és a fenntarthatóságról egyértelmű képet adó Automechanika Frankfurt kiállítás

A nagy érdeklődésre való tekintettel a szervezők további csarnokokat nyitottak meg, hogy minden érdeklődő cégnek lehetősége legyen bemutatkozni a vezető nemzetközi szakkiállításon. Idén az átalakulás és a fenntarthatóság kerülnek górcső alá 2024. szeptember 10-14. között, amit az iparág is pozitívan fogadott és az ennek megfelelő alkatrészpiaci termékekkel és megoldásokkel készül a szakvásárra. Az új rendezvényformátumok a megbeszéléseket és hálózatépítést ösztönzik majd olyan fontos témákban, mint a körforgásos gazdaság, az elektromobilitás, az alternatív üzemanyagok, a fenntarthatóság, a hálózatosodás, illetve a mesterséges intelligencia  az autókban és a szervizműhelyekben.

Minden szinten szinte minden

Az autóipar létezése óta a legnagyobb – és immár visszavonhatatlan – átalakulásának lehetünk szemtanúi. Mégpedig szó szerint és ehhez már a modern autóipar kétségbevonhatatlan központjáig, Kínáig sem kell elhatolnunk vassal és kenyérrel. Elég célba vennünk az egykori német császári koronázóvárost autóval, vagy repülőgéppel, a világ egyik legfontosabb autóipari kiállítását ugyanis hagyományosan Frankfurtban rendezik meg. Az Automechanika 2024 szakkiállításon testközelből tapasztalhatjuk meg az autógyártás, és a teljes értékteremtő lánc átalakulásának a legfontosabb állomásait a meghatározó autóipari beszállítók részvételével.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A vásári repertoárból idén sem hiányozhatnak majd az elektromobilitással, a hálózatosított járművekkel, a klímasemleges közlekedéssel, az önvezetéssel, az alternatív hajtásokkal, az elektronikus kereskedelmi megoldásokkal, vagy éppen a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos bemutatók és előadások. Aki ugyanakkor a jövő adatvezérelt autójavítására, finanszírozására vagy közlekedésszervezésére kíváncsi, az is megtalálja majd a számítását Frankfurtban.

Természetesen nem hiányozhatnak majd a beszállítói innovációk, a szoftveres szolgáltatások az értékesítéstől a készletezésen át az újrafelhasználás folyamatirányításáig, mert nincs olyan területe az autóiparnak, amit ne lehetne megtalálni ezen a kiállításon. Az autóillatosítótól a kamionemelőn át a turbófeltöltőig, vagy akár a „gyárat gyártó gyárig” egyszerűen minden van és mindenből a legújabb.

- Hirdetés -

Növekvő nemzetköziség, teltházas rendezvény

„A 2022-es sikeres újraindítás után már megengedhetjük magunknak, hogy még több nemzetközi kiállítót várjunk az idei szakkiállításra – jelentette ki Olaf Mußhoff, az Automechanika Frankfurt igazgatója. – Február elejére már több mint 4 000 regisztrációval rendelkeztünk több mint 80 országból, köztük sok visszatérő kiállítóval, akik hosszú szünet után térnek vissza Frankfurtba. Ezek közé tartozik több bevonattechnikai gyártó cég, például az Axalta, a PPG, a 3M és a Sonax, valamint olyan cégek, mint az Exedy, a Marelli Aftermarket, az SKF, a Sogefi és a Trucktec, a Spanesi, az Airbest Industry, a Cormach, az OMCN, a Rabotti és a Rotar Marchinery Industrial és sokan mások.”

A nagy kereslet miatt a vásár vezetősége további csarnokok megnyitása mellett döntött. Szeptember 10. és 14. között így a cégek a 2-es (Festhalle) és a 4.2-es csarnokokban is bemutatathatják innovációikat az eredeti és az utángyártott alkatrészek terén. A 10.3-as és a 9.1-es csarnokokban kap helyet a World of Asia, amely elsősorban az alkatrészek valamint a diagnosztika és a szerviz területéről mutat be újításokat.

Az autóipar átalakulása mindenütt áthatja majd az Automechanika Frankfurt programszerkezetét. A kiállítók különféle rendezvényformátumok közül választhatnak. Vadonatúj kezdeményezésnek számít az 5-ös csarnokban található Sustainability Court, ahol az autógyártók, beszállítók és a gépjármű utópiac szereplői nemcsak bemutathatják fenntarthatósági megoldásaikat, hanem meg is vitathatják azokat a színpadon és a közelben lévő kapcsolatteremtési zónában. A Future Mobility Parkban a szakmai látogatók az alternatív hajtásrendszerrel és innovatív jövőbemutató megoldásokkal rendelkező járműveket tesztelhetik. A 3. csarnokban második alkalommal kerül sor a topszakértők Innovation4Mobility fórumára. Az előadások és a vitafórumok a mobilitás alapvető változásaihoz kapcsolódó témák teljes kozmoszát felölelik majd.

Az Automechanika Frankfurt nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint annak demonstrálását, hogy milyen intenzíven dolgozik a szektor az átalakulás és a fenntarthatóság kérdéskörén.  „Egyensúlyt kell találnunk a helyi gyökerű és a globális szempontok között – fejtette ki Philippe Colpron, a ZF Aftermarket vezetője. – Ösztönöznünk kell ugyanakkor az innovatív partnerségeket a CASES megatrendek (összekapcsolt, autonóm, megosztott, villamosított, fenntartható) által jellemezhető következő generációs mobilitás érdekében. Az utópiac új üzleti modelleket, továbbfejlesztett szolgáltatási koncepciókat és az ügyfelek elvárásainak mélyebb megértését követeli meg. A minden megtett kilométerre vonatkozóan zéró károsanyag-kibocsátásra, zéró balesetre és zéró leállásra való törekvésünk – miközben fenntartható növekedési lehetőségeket kell teremtenünk az utópiac számára – csak a partnereinkkel való együttműködés révén valósítható meg.”

Magyarországi kiállítók az Automechanika Frankfurt 2024 kiállításon
Egyéni kiállítók
Auto-Mobil Vegyi Kft. Aeroszolok, folyadékok és paszták az autóápolás és az ipar számára 12.0 csarnok, F16. stand
La Paloma Kft. Autóillatosítók 3.1 csarnok, D10. stand
Sziklai Export-Import Kereskedelmi Kft. Általános autóápolási, kiegészítő és felszerelési cikkektől a szerviz segédanyagokon át az utángyártott alkatrészekig 4.2 csarnok, G07. stand
T.A.S. Automotive Kft. Fő termékek: fékbetétek és lengéscsillapítók 4.2 csarnok, F55. stand
Unix Autó Kft. Gyári és utángyártott autóalkatrészek 6.0 csarnok, E95. stand
 

Közösségi stand

HEPA – Magyar Exportfejlesztési Ügynökség 6.0 csarnok, D46. stand
Forrás: Automechanika Frankfurt
Kiállítói nyilatkozatok a közelgő Automechanika Frankfurt 2024 kiállításról

„A MAHLE teljes mértékben elkötelezett a Párizsi Klímaegyezményben lefektetett célok mellett. Fenntartható és innovatív termékeket kínálunk a jövő három stratégiai területén – villamosítás, hőkezelés és hatékony belsőégésű motorok – a dekarbonizáció felgyorsítása érdekében. A MAHLE Aftermarket következetesen segíti a MAHLE Csoport fenntarthatósági céljainak elérését és portfólióján keresztül csökkenti a haszongépjármű-flották szénlábnyomát.”

Philipp Grosse Kleimann, a MAHLE igazgatótanácsának tagja, az Utópiaci üzletág vezetője

„A jövőt a mesterséges intelligencia fémjelzi, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül. Ezért a digitalizációra, a belső folyamatok leegyszerűsítésére, valamint struktúráink karcsúbbá és hatékonyabbá tételére összpontosítunk. Kenőanyagainkban biológiailag lebomló észtereket használunk, amelyek egyszerre fenntarthatóak és hatékonyak.”

Konstantin Gaab, a Sudheimer Car Technik-Vertriebs GmbH (MANNOL) ügyvezető igazgatója

„Mivel 2024 áprilisától minden újonnan regisztrált jármű fejlett vezetőtámogató rendszert (ADAS) tartalmaz, a műhelyeknek egyre gyakrabban kell kalibrálniuk az ADAS rendszereket. Partnerünkkel, az AUTEL-lel együtt online és offline diagnosztikát és a megfelelő kalibrációs rendszereket kínálunk ehhez. Így a műhelyek saját maguk végezhetik el a kalibrálást, és szükségtelenné válik más szereplők bevonása, ami a műhelyekben folyó fenntarthatóbb munkához járul hozzá.”

Holger Drewing, a Herth+Buss Fahrzeugteile GmbH &Co. KG ügyvezető partnere

„Az ütközésekből eredő károk orvoslása az átalakulás egyik hajtóereje. Az Axalta mindig arra törekszik, hogy segítsük ügyfeleinket az okosabb és hatékonyabb munkavégzésben, egy jövedelmezőbb és fenntarthatóbb jövő felé kövezve ki az utat. Nemrég például egy teljesen automatizált keverőgépet mutattunk be az autóipari festőüzemek számára.”

Bart de Groof, a Global Refinish Axalta Coating Systems szegmensmarketing igazgatója

„Úgy tekintünk magunkra, mint egyfajta hajtóerőre abban a kihívásban, hogy az utópiacot felvértezzük az e-mobilitás kihívásaira. Ennek során ügyfeleink a költséghatékony és jövőbiztos szervízmegoldásokra vonatkozó igényére összpontosítunk.”

Jens Schüler, a Schaeffler Automotive Aftermarket vezérigazgatója

„Ügyfeleinkkel együtt szeretnénk formálni a jövő fenntartható közlekedését, és továbbra is erős innovátorok akarunk maradni a haszongépjárműipar eredeti és utángyártott alkatrész piacain. Az Automechanikán először mutatjuk be a holisztikus utángyártott ökoszisztémáról alkotott víziónkat, a Cojalival az oldalunkon.

Andreas Wimmer, a Knorr-Bremse Systeme für Nutzfahrzeuge GmbH igazgatótanácsának tagja

„A technológiai változásokat – például a járművek elektrifikációját – beépítjük a szoftvermegoldásainkba, így azok valódi hozzáadott értéket kínálnak például a telematikai adatok révén. Számunkra az alapvető innováció az összes technológia összekapcsolásában és a mesterséges intelligencia felhasználásában rejlik a folyamatok leegyszerűsítésére                         és felgyorsítására.”

Helmut Eifert, a DAT innovációs és nemzetközi ügyvezető igazgatója

„Általánosságban úgy gondoljuk, hogy a vállalatok egyre jobb helyzetbe kerülnek az átalakulási folyamat részeként. Az elmúlt évek rendkívüli és ingatag piaci helyzete az iparág újragondolásához vezetett. Egy új fenntarthatósági koncepcióval segítjük a szervízcégek hosszú távú nyereséges működését: a hatékony folyamatokkal, energiatakarékos termékekkel és digitális eszközökkel jelentősen növelhetik jövedelmezőségüket, és egyben hozzájárulhatnak   a nagyobb fenntarthatósághoz.”

Jochen Kleemann, a PPG Germany, Sales & Services GmbH PPG igazgatója

„A fenntarthatóság mélyen gyökerezik a Bosch filozófiájában, nem mostanában vált üzletünk részévé. A Bosch Automotive Aftermarket több mint 50 éve kínál körforgásos termékeket. 2030-ra több mint megkétszerezzük körforgásos üzletünket az utángyártott piacon

az újragyártás, újrafelhasználás, javítás és újrahasznosítás révén.”

Peter Lukassen, a Bosch működési fenntarthatóságért felelős vezetője

„Ügyfeleink állnak fókuszunk középpontjában, és egyben ők a fenntarthatóság, a dizájn,

a funkcionalitás és a felhasználóbarátság pillérein alapuló innovációs folyamatunk mozgatórugói is. Velük együtt egy egyedülálló termék-DNS-t vezettünk be az autómosó iparágban, amely az üzemeltető és a végfelhasználó igényeit egyaránt kielégíti.”

Marko Maricic, az Otto Christ AG nemzetközi értékesítési vezetője

„Az autóipar soha nem áll le, ellenben minden évben gyors ütemben változik, és mi lépést tartunk ezzel a változással. Eszközeink egyre könnyebbek, és innovatív szoftvermegoldásokat is kínálunk. Célunk továbbá, hogy ne csak alkalmazkodjunk a legújabb anyagokhoz és szervízfolyamatokhoz, hanem inspiráljuk és motiváljuk a technikusok új generációját.”

Jürgen Braun, DACH Celette értékesítési/műszaki vezető

BD Expo Kft.

- Hirdetés -

NEW technology