Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Kriogén hűtéssel szárnyalhat csak igazán a hidrogén-elektromos repülés

Egy brit konzorcium olyan új rendszert épít, amely hidrogén-elektromos repülőgépekhez nyújt hűtési megoldást. A projektre 1,5 millió fontot (675 millió forintot) szánnak a résztvevők, akik a HyFlux vezetésével dolgozzák ki az új technológiát.

A swansea-i székhelyű vállalat SUPERCOOL néven irányítja a projektet, amelynek célja egy igazán könnyű, nagy hatékonyságú hűtőrendszer kifejlesztése hidrogén-elektromos repülőgépek számára. Ez a zéró kibocsátású hajtás világában szükséges lépésnek tekinthető a szupravezető motorok működéséhez – állapítja meg a HyFlux közleménye.

A HyFlux felel a projekt megvalósításáért, a rendszerarchitektúráért és a kereskedelmi stratégiáért, míg a Sheffieldi Egyetem AMRC központja a mérnöki validációt és az integrációt segíti.

- Hirdetés -

A Bath Egyetemhez tartozó IAAPS mindeközben a tesztinfrastruktúrát biztosítja ahhoz, hogy a hűtőrendszer teljesítményét valós hidrogénes körülmények között vizsgálhassák.

Úton a karbonmentes hidrogén-elektromos repülés felé

- Hirdetés -

„Ez a projekt kritikus előrelépést jelent abban, hogy megvalósítsuk a zéró kibocsátású hajtásról szóló víziónkat” – nyilatkozta Paul Perera (képünkön középen, hátul), a HyFlux vezérigazgatója.

A zéró kibocsátás elérése különböző megoldásokat igényel a légi közlekedésben. Ezek közé tartozik a HyFlux által javasolt szupravezető elektromos motor.

Az egyik legnagyobb kihívás a teljesítményelektronika hőmérsékletének fenntartása, hiszen ennek értéke akár mínusz 240 Celsius-fok is lehet.

A SUPERCOOL projekt célja a kriogén hűtőrendszer megtervezése, legyártása és tesztelése, hogy a motor számára tényleg megfelelő hőmérsékletet biztosítson. Ez az infrastruktúra kulcsszerepet játszik a technológia kockázatainak csökkentésében, és a jövő hidrogén-elektromos repülésének megalapozásában.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology