Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Mit tanulhat a logisztika a Forma 1-től?

Nézz be a boxutcába, és tedd hatékonyabbá a bid menedzsmentet!

- Hirdetés -

A bid menedzsment szoftver úgy működik, mint a Forma-1-es csapatfőnök: a beáramló adatok alapján hoz stratégiai döntéseket, állítja az Inbound Logisticsnek írt cikkében a Client Solutions logisztikai igazgatója. Jonathan Evans rámutat: azért érdemes a Forma-1-hez hasonlítani a bid menedzsmentet, mert vitán felül ez a leginkább adatvezérelt sportág.

A versenyautókon kb. 150 érzékelő működik, percenként kétezer adatot szolgáltatva: mérik a kerekek teljesítményét és a pályafelület hőmérsékletét, gyűjtik a kormányzási és fékezési mintákat, hogy csak néhányat említsünk. A kocsik minden egyes versenyen legalább négy terabájt adatot halmoznak fel, ezzel könnyítve az azonnali döntéseket olyan helyzetekben, ahol a századmásodpercek is számítanak.

A versenyeken és a bid menedzsmentben tehát többre van szükség a sikerhez vezető úton, mint egy jó pilóta és egy ügyes beszerzési vezető. A megbízható rendszer, a fejlett technológia és a villámgyors adatáramlás nélkülözhetetlen.

Mielőtt az analízis kulcsfontosságúvá vált a Forma-1-ben, szinte csak a pilótákon múlt a futam sorsa: egyedül kellett dönteniük mindenről, még az üzemanyag beosztásáról is. Vajon ez milyen hatással volt a teljesítményükre?

A te céged pilótája a beszerzés vezetője. Ki kell választania a megfelelő beszállítót és az árat, majd vállalni a teljes felelősséget. Ez gyakran hatalmas táblázatok kezeléséhez, kézzel bevitt adatok tömegéhez és rosszul kezelt kapcsolatokhoz vezet. Miért Excel-fájlok rendezgetésére kell koncentrálnia, ahelyett, hogy csak a megtérüléssel foglalkozna?

Nézd meg az F1-ben dolgozó csapatfőnököket! Folyamatosan kijelzőket figyelnek, és az ott látott robusztus mennyiségű adat alapján adnak ki utasításokat. Ugyanezt a munkát végzi a bid menedzsment szoftver: átlátja a cégedben keletkező komplex adatfolyamokat, analizálja azokat, és egyértelművé teszi a nehéz döntéseket.

Egy jó csapat nélkül azonban ő is az út szélén marad. Mi lenne a versennyel egy jól szervezett személyzet nélkül, amelyik képes kereket cserélni két másodperc leforgása alatt? Ha a te vezetőd a beszállítóktól érkező RFP-kkel, az arra egyenként adott reakciókkal és mindennek az Excelbe történő rögzítésével van elfoglalva, az olyan, mintha a pilóta kihajtana a boxutcába, és egymaga látna neki a kerékcserének. A bid menedzsment szoftver ehhez képest automatikusan, másodpercek alatt gyűjti össze adatokat, és a megtakarított időt stratégiai elképzelésekre lehet fordítani.

Ahogy a versenypályán, úgy az üzletben is a hatékonyság a siker kulcsa. Amikor a következő adag RFP-t kezeled, győződj meg róla, hogy a megfelelő eszköztárral dolgozol-e, hogy tényleg csak a végső célra, a dobogó felső fokára koncentrálhass!

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology