Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Önvezető szoftvert fejlesztő céget vett a Bosch

A német világcég nemrég jelentette be, hogy felvásárolt egy autonóm vezetőtechnológiai startupot, a Five-ot. A vállalat hat különböző telephelyen 140 alkalmazottat foglalkoztat az Egyesült Királyságban, de ha minden igaz, folytathatják a munkát, hiszen a Bosch nem felszámolni akarja őket, hanem tovább gondolkodni szeretne, velük együtt. Egyre közelebb a Bosch saját önvezető autója?

A The Engineer úgy tudja, hogy még két cég volt versenyben a Five-ért, amelynek vezetősége végül a Boscht részesítette előnyben. A vállalatnak komoly tervei vannak a startuppal, osztotta meg az igazgatótanácsban ülő Dr. Markus Heyn. Az üzletágvezető szerint nagy lökést kaphat az önvezető szoftverük fejlesztése, ami európai technológiával fog biztonságosabb közlekedést kínálni a leendő vásárlóknak.

A Five tulajdonképpen a Bosch Cross-Domain Computing Solutions divízió részévé válik, és a központja Cambridge-ben marad, de arról semmit sem tudni, hogy mennyiért cseréltek gazdát, és a trösztellenes hatóság jóváhagyásáig ez valószínűleg így is marad. Stan Boland, a startup vezérigazgatója mondjuk biztos, hogy nem elégedetlen, mert lelkesen várja a közös munkát. A Boscht a vezetőasszisztens-technológiák világelső fejlesztőjének nevezte (alighanem joggal), és mint ilyen, nagyon hasznos alapeszközökkel, na meg hatalmas adatmennyiséggel tud hozzájárulni a biztonságos önvezető rendszerek piacra jutásához.

A Boschnak azért lehetett jó vétel a Five, mert 2016-os alapítása óta komoly tapasztalatokat szerzett felhőbázisú szoftverek, biztonsági rendszerek, robotika és gépi tanulás, valamint mesterségesintelligencia-megoldások terén. Szakértelmét azzal bizonyította, hogy az önvezetés hat szintjét 0-5-ig vázoló SEA-skálán a negyedik fokozatig, vagyis a „magas szinten automatizált” szintig jutott (ergo nagyon közel került a teljesen autonóm jármű kifejlesztéséhez).

Jelenleg arra fókuszálnak, hogy kidolgozzák a technológiát támogató felhőszolgáltatást és tesztkörnyezetet. Ez utóbbi hivatott biztosítani azokat a programokat, amelyekre a mérnököknek feltétlenül szükségük lesz, mielőtt a szoftvert egyáltalán rátelepítik egy autó fedélzeti számítógépére. A platform elvileg képes lesz elemezni a tesztjárműflottából érkező adatokat, és készít belőlük egy részletes tervezetet, amiből hiperpontos értékelésekre alkalmas szimulációs környezetet lehet építeni.

A Bosch nagyon bizakodó: közleményük szerint a két mérnöki csapat egyesítése nagyon agilis projektet eredményez. Hogy mennyire komolyan gondolják, azt jól mutatja egy 3D térképspecialista, az Atlatec felvásárlása.

Egyre közelebb az önvezető közlekedés, ami a zöld álmokat is közelebb csalogatja. Hallgasd meg hogyan a Bosch Rexroth digitalizációs vezetője, Rehák Bálint a NEWtechtalk egyik első vendége volt (a Continental szakértőjével, Hornyacsek Zoltánnak közösen):

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology