Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Prediktív karbantartás a fenntartható logisztikáért

Forrás: SSI SCHÄFER
Elie Zita, az SSI SCHÄFER ügyfélszolgálatának ügyvezető alelnöke
Forrás: SSI SCHÄFER
Hogyan forradalmasítja a digitalizáció az ügyfélszolgálatot és biztosítja a fenntarthatóságot?

A folyamatosan növekvő piaci követelmények hátterében Elie Zita, az SSI SCHÄFER EVP ügyfélszolgálati ügyvezető alelnöke ismeri a logisztikai rendszerek üzemeltetőivel szemben támasztott egyre összetettebb követelményeket. Szakértőként évek óta foglalkozik innovatív intralogisztikai megoldásokkal az ügyfélszolgálat és -támogatás területén, és a következő interjúban felvázolja, hogy a digitalizáció miként forradalmasítja az ügyfélszolgálatot, és az egyéni, megelőző karbantartás révén biztosítja a rendszerek maximális rendelkezésre állását és fenntarthatóságát.

- Hirdetés -

Mr. Zita, milyen kihívásokkal néznek szembe a logisztikai rendszerek üzemeltetői ma, és hogyan tudnak megbirkózni ezekkel?

Az online kereskedelem fellendülése és a fogyasztók magas elvárásai a bármi-bármikor elérhetőséggel szemben jelentik a legmeghatározóbb kihívást a logisztikai szolgáltatók számára. A termékeknek a kívánt időpontban kell rendelkezésre állniuk, a legrövidebb szállítási határidőkkel vagy az „átvételi pontokra” történő szállítással, beleértve az ingyenes oda-vissza szállítást vagy a kényelmes visszaszállítást – ez manapság kötelező a piacon való túlélés érdekében. A vállalat logisztikai és belső anyagáramlására lefordítva ez természetesen csaknem 100% -os szállítási képességet és megbízhatóségot, a legrövidebb átfutási időt és átláthatóságot jelent a raktárban és az egész ellátási láncban. Ennek fényében az üzemeltetők egyre inkább az automatizált intralogisztikai rendszerekbe fektetnek be, amelyektől mindenekelőtt a kapacitás, a termelékenység és a minőség növekedését várják, hogy a lehető legjobban meg tudjanak felelni a megnövekedett követelményeknek.

Milyen hatással van ez a fejlődés az ügyfélszolgálatra?

Ezeknek a műszaki rendszereknek a magas rendelkezésre állása meghatározó a siker szempontjából. Ezért a szervizelés és a karbantartás nagyon fontos. Az üzemszünetek minimálisra csökkentése érdekében az üzemeltetők egyre többször állapodnak meg szolgáltatási szerződéseikben a rendszerük garantált elérhetőségéről. Ma már nem elegendő csak az alkatrészek gyors ellátására és az ügyfélszolgálat rövid válaszidejére támaszkodni. Egyre inkább olyan karbantartásra van szükség, amely a felhasználáshoz egyedileg szabott karbantartási intervallumokat, ideértve a rendszer állandó felügyeletét és a legfontosabb alkatrészek előrejelző karbantartását tartalmazza.

Milyen tényezők elengedhetetlenek egy olyan karbantartási szolgáltatáshoz, amely egyedileg igazodik a felhasználóhoz és a hatékony rendszerfigyeléshez?

Mint sok más területen, az intralogoisztikában is a digitalizálás a megfelelő kulcs. A magánéletünk intenzív változásoknak van kitéve. Az állandó hálózatépítés és a globális kommunikáció hatalmas adatmennyiségekhez vezet. Találékony elmék felismerték, hogy ezeket az adatokat fel lehet használni és adatközpontú üzleti modelleket lehet belőlük fejleszteni. A digitális forradalom az elmúlt években az ipari környezetben is megtörtént, illetve épp zajlik. Az SSI SCHÄFER-nél ezeket a fejlesztéseket lehetőségnek tekintjük, tovább lendítjük és új technológiákat alkalmazunk az innovatív és költséghatékony szolgáltatások kifejlesztéséhez. A trükk a fontos adatok azonosítása, majd előkészítése a lehetséges elemzéshez. Az adatok továbbításának módja szintén némi kihívást jelent.

Hogyan ültetik át ezeket a gyakorlatba? És hogyan néznek ki ezek az új technológiák az SSI SCHÄFER ügyfélszolgálatánál és -támogatásánál?

A prediktív, megelőző szervizelés a jövő. Ez áttérést jelent a reaktív szolgáltatásról, amely során az alkatrészeket csak szükség esetén cserélik vagy javítják, a megelőző szolgáltatásra. Utóbbi célja, hogy a lehető legnagyobb mértékben elkerüljük a raktári rendszerek leállásait. A megelőző karbantartási intézkedések közé tartozik például a kopó alkatrészek cseréje előre meghatározott időintervallumban. Ezen szabályos időközök meghatározásához nagy és kiterjedt adatmennyiségek körültekintő elemzése szükséges. Számos megoldást használunk, például termográfiát és rezgéselemzéseket az összegyűjtött adatok alapján. A CSS (Customer Service & Support) 4.0 messze túlmutat ezen: a megelőző karbantartás lehetővé teszi a fenntartható karbantartási stratégia megvalósítását, még inkább egyedivé és tervezhetővé téve az szervizintervallumokat.

Hogyan működik a prediktív karbantartás és hogyan járul hozzá a fenntartható karbantartási stratégiához?

A prediktív karbantartás alapvető eleme, hogy a karbantartást csak akkor szabad végrehajtani, amikor az valóban szükséges. Az előre meghatározott előrejelzéseket az egyénileg meghatározott karbantartási időközökről a rendszer-specifikus adatok valós időben történő rögzítésével, elemzésével és kiértékelésével lehet megtenni. Ha a rögzített adatok eltérnek a meghatározott küszöbértékektől, a rendszer tájékoztatja a szerviztechnikust. Ezek alapján elindíthatja a szükséges megelőző és/vagy korrekciós karbantartási intézkedéseket.

A prediktív karbantartás ezáltal megakadályozza a tökéletesen működő raktártechnikai termékek és alkatrészek felesleges cseréjét, csökkenti a szervizhívások számát és jelentősen hozzájárul az erőforrások megőrzéséhez.

A jövőben hogyan fognak fejlődni ezek az új technológiák?

A cél minden bizonnyal az intelligens, önállóan tanuló algoritmusok fokozott integrációja. Az SSI SCHÄFER-nél megfelelő koncepciók vannak erre, melyek megvalósításán már dolgozunk – mind a rendszer technológia területén, mind pedig az ügyfélszolgálat és a támogatás további bővítése érdekében.

SSI SCHÄFER

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology