Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Rengeteg energia nagyon kicsi helyen

A hajtásrendszerek továbbfejlődtek. Általánosságban elmondható, hogy az elektromotorok nem „magányos farkasként” működnek, hanem a legtöbb alkalmazásban a sebességcsökkentéshez hajtóműfejjel, valamint útadókkal kell azokat kombinálni.

Annak biztosításához, hogy az alkatrészek tökéletesen illeszkedjenek egymáshoz, és minimalizálják a beépítési munkát, ajánlatos az egyes alkatrészek teljes megoldásként, egyetlen forrásból történő beszerzése. Még azokban az esetekben is, amikor a telepítési hely rendkívül szűkös és nagy nyomatékú, a lehető legrövidebb meghajtásokra van szükség, találhatunk olyan gyakorlat-orientált megoldást, amely különösen alkalmas robotikai alkalmazásokban, protézisgyártásban, laboratóriumi automatizálásban, szivattyúk hajtásában, illetve orvosi technológiai és légiipari berendezésekben történő felhasználásra.

A hajtásrendszerekre specializálódott FAULHABER ismét bebizonyította rendszerszállítói kompetenciáját és a BXT lapos motor sorozatot olyan hajtóműfejekkel, integrált útadókkal, valamint sebességszabályozókkal bővítette ki, amelyek tengelyirányukban is rendkívül rövidek. Az összes alkatrészt arra optimalizálták, hogy egymáshoz tökéletesen illeszkedjenek. A három méret számos különféle kihívást hivatott megoldani. Az alkarprotézisek esetében például a legkisebb, 22 mm átmérőjű hajtómű a kézhez, a 16 mm hosszú motor pedig a könyökhöz lenne ideális. A kisméretű kompakt hajtásrendszerek további lehetséges alkalmazásai a robotikai megfogókban, az ipari automatizálásban, a humanoid robotokban, valamint a kézi erőt növelő biorobotikai exoskeletonokban történő használat. A pontos sebességszabályozásnak köszönhetően a hajtóművek többek között dialízisgépekben, vagy gyógyászati szivattyúkban is alkalmazhatók.

- Hirdetés -

Kompakt hajtásrendszer egyetlen forrásból: a nagy nyomatékú lapos motor sorozatot azokhoz kompatibilis hajtóműfejekkel, valamint tengelyirányban is rendkívül rövid integrált útadókkal és sebességszabályozókkal bővítették.
Innovatív tekercselési technológia a nagyobb nyomaték eléréséhez

A motorokat a klasszikus külső forgórész kialakításra alapozva fejlesztették ki. Az innovatív tekercselési technológiának és az optimalizált konstrukciónak köszönhetően a kefe nélküli DC-szervomotorok 22, 32 mm és 42 mm átmérőn belül akár 134 mNm nyomatékot képesek leadni és akár 100 W folyamatos teljesítményt nyújtanak magas hatékonyság mellett. Ennek eredményeképpen a kompakt motorok teljesítménye jelentősen meghaladja az ebben a hajtásosztályban megszokott értékeket, különösen ami a súlyhoz és a beépítési helyhez viszonyított nyomatékot illeti. A réz magas felhasználási arányának és a pofák kialakításának köszönhetően a mágneses mező erős, a szorítónyomaték pedig nagyon kicsi. A 10 000 min-1 fordulatszámon működő motorok házzal vagy anélkül kaphatók, ami tovább bővíti a lehetséges alkalmazások körét.

Fém bolygókerekes hajtóműfejek különböző redukciós tényezővel

A kompakt méretekkel és nagy nyomatékkal rendelkező GPT fém bolygókerekes hajtóműfej-család a lapos motorok sebességének csökkentésére használható. A tisztán fémből készült hajtóműfejek olyan teljesítményértékeket érnek el, amelyek már a jelentősen drágább – például kerámia alkatrészeket tartalmazó – technológiákkal is összemérhetők. A hajtóműfejek a motorokhoz optimalizált átmérővel kaphatók 3: 1-től 1,294:1 redukciós tényezőkkel, rendkívül finom, akár négyes fokozatszámmal. Mindegyik fokozatot a nyomaték és a sebesség szempontjából nagy teljesítményre optimalizálták. A hajtóműfejek az átmérőtől függően folyamatos 1, 8 és 18 Nm nyomatékot érnek el. Rövid ideig nagyobb nyomaték elérése is lehetséges.

A hajtóműfejek ezenkívül rendkívül robusztus felépítésűek és a folyamatos terheléseket, valamint a gyors terhelésváltozásokat is elviselik. A kizárólag tengelyirányú beépítésre kifejlesztett hajtóműfejek lényegesen rövidebbek, mint más, azonos átmérőjű modellek. Az egyfokozatú 22 mm-es változat például csak mintegy 18 mm és a négyfokozatú változat is csak kb. 37 mm hosszú. A 42 mm-es áttétel fejnél a hossz alig 31, illetve kb. 68 mm.

Nagy pozicionálási pontosságú, házba épített útadók

Az összes BXT motort digitális Hall érzékelőkkel szerelték fel, és nagy pólusszámuknak köszönhetően sebességük nagyon pontosan szabályozható. Az IEF3-4096 mágnesszalagos útmérő pontos pozicionálási feladatokhoz ajánlott. Az útmérőt teljes mértékben a motorházba integrálták, így a teljes hajtás hosszát mindössze 6,2 mm-rel növelte meg. A lapos kialakítás ellenére három csatorna érhető el indexfunkcióval, Line Driver-rel és nagy, fordulatonként akár 4096 soros felbontással. A motor és az útadó kombinációja ideális rendszermegoldás azokban az esetekben, amikor szűk helyeken kell rendkívül pontos pozicionálást végezni, ugyanakkor nagy nyomatékokra is szükség van. Ilyen alkalmazások találhatók többek között a robotikában, az orvosi technológiában, a laboratóriumi, illetve az ipari automatizálásban.

Integrált sebességszabályozók egészítik ki a termékskálát

2020 áprilisától a BXT motorokhoz sebességszabályozók is elérhetők lesznek. A motorházakba beépített sebességszabályozók mindössze 6,2 mm-rel növelik meg a motorok hosszát. A jól átgondolt konstrukció lehetővé teszi mind az útmérő, mind a sebességszabályozó ugyanabban a házban történő telepítését, valamint nagyszámú közös alkatrész használatát. A sebességszabályozást a motorba beépített digitális Hall-szenzorok végzik. Ezáltal széles, 200 és 10 000 min-1 közötti fordulatszám tartomány érhető el. A motor és a sebességszabályozó kompakt kombinációja ideális helykritikus alkalmazásokhoz, és leegyszerűsíti a telepítést, valamint az üzembe helyezést.

Faulhaber

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology