Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Robbanás előtt a tankönyvpiac

Megvan a könyvtárak romantikája, de rengeteg nehézséget is okoz a hallgatók életében. A kiadványok böngészése, az aggodalom, hogy esetleg nincs bent a kívánt olvasmány mind plusz terhet ró a diákokra. Az UniPie forradalmi megoldással épít hidat a hallgatók és a kiadó közé, amely egy kényelmesebb, felhasználóbarát és nem mellesleg olcsó lehetőséget biztosít a tudásszomj enyhítésére. A startup céljairól, elképzeléseiről beszélgettünk Pozsgai Brigittával, az UniPie ügyvezető igazgatójával, ötletgazdájával.

Egy régi gondolatból kialakult ötlet

Pár évvel ezelőtt történelem szakon tanultam az egyik nagyobb egyetemen – kezdi nosztalgikusan az ötlet megszületésének történetét Brigitta. Aki próbálkozott már filmes munkák mellett történésznek tanulni, az tudja, hogy még a nagyon elhivatott hallgatók is nehezen jutnak hozzá az intézményenként kis számban elérhető, fontos tankönyvhöz – pláne, azok, akik közben nem csak az egyetemen élnek. Már akkor sem értettem, hogy miért nincs egy online rendszer, aminek segítségével akár útközben is lehetne tanulni, akár a vizsgákra utazva – jegyzi meg nevetve.

Telt, múlt az idő és néhány évvel később, egy hideg szombat este neki akartam látni egy történet megírásának, amihez szükségem lett volna némi hiteles történelmi forrásanyagra. Azt gondoltam, hogy ennyi idő alatt már biztosan eljutott oda a rendszer, hogy minden elérhető online is, de tévedtem, ezért másnap neki láttam kidolgozni az ötletet.

Egyszerű, felhasználóbarát, olcsó

Ennek a hallgatói kultúrának a gyökere nem csak abban a jó magyar szokásban rejlik, hogy „majd mindent megoldunk okosban”. Sokkal inkább ott, hogy nem tud igazán jól kommunikálni a kiadó és a hallgató egymás közt – magyarázza Brigitta. A kiadó a nyomdai költségeket nézi, a mai hallgató pedig mindent egy kattintással akar elérni, természetesen minél olcsóbban.

A mi előnyünk az illegálisan terjedő másolatokkal szemben az egyszerűség, a könnyű használhatóság és az átláthatóság. Legálisan megszerzett anyagokat teszünk elérhetővé, így nem kell azon aggódnunk, hogy minél észrevétlenebbek legyünk. Van időnk és energiánk azzal foglalkozni, hogy minél inkább a hallgatók és a kiadók igényeire fejlesszük ki és terjesszük az alkalmazást.

A másik az ár. Egy fénymásolat ára a töredéke egy tankönyvnek, de még így is 2000-3000 Ft. Ez összesen egy könyvet jelent. Nálunk ezzel szemben 2000 forintért már az összes tankönyvet elérheti, amire szüksége van. Emellett a kétezresért nem csak tankönyvet, hanem kényelmet és időt is vásárol magának a felhasználó, hiszen bárhol, bármikor, bármelyik eszközén hozzá tud férni.

Mit nyújt az UniPie?

A hallgatók számára az ő igényeik szerint kialakított alkalmazást, ami segít abban, hogy akár egy telefonról, útközben is el tudják olvasni a kötelező tananyagot, amit később laptopon ki is jegyzetelhetnek maguknak.

Az intézmények és a kiadók számára pedig plusz egy bevételi forrást jelent a letöltések után. Ezzel visszaadva azt a bevételt, amitől elesnek azokkal a kinyomtatott, üzletekben maradt példányokkal, amiket nem tudnak eladni.

Cél, a hallgatók elérése

Online és offline is kommunikálunk a hallgatókkal – mutatja be a startup marketingjét Brigitta. Online leginkább hirdetések használatával, influencerek közreműködésével olyan közösségi oldalakon, amiket a 18-25 éves korosztály naponta többször látogat. Mindezek mellett egyelőre szupertitkos gerilla akciókkal igyekszünk elérni, hogy a hallgatók az egyetemeken és a kedvenc helyeiken is sokszor belénk fussanak. Az egyetemeket, kiadókat pedig kapcsolatokon és hideg hívásokon keresztül érjük el.

Szakértői csapat

Amikor valaki egy startup jövőjéről beszél, két dolog jut eszébe: ez lesz a következő Facebook és az alapítók saját szigetet vesznek Rihanna mellett, vagy az, hogy fiatalok, húszévesen ’’vállalkozósat’’ játszanak és úgy sem lesz az egészből semmi – mondja mosolyogva Brigitta.

A szigetet, Rihanna mellett bármikor elfogadjuk, de a realitás inkább az, hogy attól függ mennyit, milyen szakértelemmel dolgozunk a projekten és a piac szempontjából mennyire reális egy új termék széles körben való terjedése. A csapatunk kicsit olyan, mint a Power Rangersben, hogy mindenki más dologhoz ért és éppen az érvényesül egy feladatban, akinek területe is az adott terep. A piac igényei pedig finoman szólva érettek egy ilyen megoldásra. Ezek alapján be fog futni, de ezt majd csak akkor tudjuk meg, ha már legalább egy éve működik.

Némethi Botond, NEW technology Karrier

Érdemes elolvasni
NEW technology