Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Szükség van az akkumulátorpiacon az innovációkra

Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam megállapodott abban, hogy 2023-tól nem lehet új, belső égésű motorral hajtott kisteherautókat és személygépkocsikat értékesíteni. A határozat hatására óriási figyelem övezi az elektromos járművek (EV) fejlesztését. Viszont jelenleg ez rengeteg kihívást rejt magában. Az EV-k ellátási láncbeli problémákkal küzdenek, az elengedhetetlen ásványi anyagok növekvő áraitól kezdve az Ukrajna elleni orosz támadás okozta zavarokig. A probléma megoldását szeretné segíteni a londoni székhelyű Infyos platform, amely az akkumulátorgyártó vállalatoknak segít a kockázatok mérséklésében és az átláthatatlan ellátási láncok transzparenssé tételében – írja a Spring Wise.

Ennek érdekében a platform szakértelemmel és szoftverrel lehetővé teszi az akkumulátorellátási lánc szereplői számára, hogy feltérképezzék és pontosan meghatározzák a fenntarthatósági hatásokat, célokat határozzanak meg, és aktívan ellenőrizzék társadalmi és környezeti befolyásukat.

Az Infyos felismeri, hogy az akkumulátorok az éghajlatváltozás stabilitása szempontjából a tiszta energiára való áttérés kulcsfontosságú részét képezik. Paradox módon azonban a zöld technológiai ellátási láncok környezetkárosítók is lehetnek. Az Infyos munkája ezért segíteni fog ennek az ellentmondásnak a feloldásában és abban, hogy a lítium-ion akkumulátorok valóban fenntartható technológiává váljanak.

Sarah Montgomery, az Infyos társalapítója ekképpen fogalmazott: „Jelenleg nem léteznek 100 százalékban fenntartható bányák, ezért arra kell összpontosítanunk, hogy olyan szakembereket találjunk, akik hajlandók átláthatóan prezentálni, milyen hatásokat realizálnak, majd ennek ismeretében együttműködni az ellátási lánc szereplőjével.”

Némethi Botond, NEW technology magazin

Érdemes elolvasni
NEW technology