Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Tedd hatékonyabbá a teherszállítást 4+1 lépésben!

Az alábbi jó tanácsok segítségével sokkal gyorsabb és olcsóbb lehet az áruszállítás

A teherszállító iparág elkényeztetett helyzetbe kerül, ha kihasználja a technológia új vívmányait, és ezzel javít a menedzsmentjén, állítja cikkében az Industry Today. A flották kezelése és irányítása sokkal könnyebb, olcsóbb, biztonságosabb, hogyha fejlett technológiákkal történik; ehhez pedig csak a folyamat elején kell kicsivel több energiát mozgósítani.

Az ésszerűbb és hatékonyabb rendszerüzemeltetéshez ezeket a lépéseket érdemes megtenni:

1. Le a papírmunkával!

A papírmunka és az adminisztráció nemcsak feltartja a sofőröket, de az emberi tényező miatt pontatlanságokat, rosszul rögzített és nem megfelelően továbbított információkat is okozhat, tehát érdemes kiiktatni az ügyintézésből a kézzel kitöltött nyomtatványokat, illetve a naplózást. Már rendelkezésre állnak olyan logisztikai rendszerek, amelyek automatikusan naplózzák, hogy egy-egy jármű mennyi ideig volt úton, mikor érte el a célállomását és milyen útvonalon, ráadásul mindehhez elegendő letölteni egy mobilplatformra szánt alkalmazást. A pontos digitális naplózással minden vezetésre és útvonalra vonatkozó adat rendelkezésre áll, így a jövőben esedékes szállítások tervezése is nagyságrendekkel egyszerűbb lesz. A szoftverek segítségével valós idejű információk kérhetők le, így menet közben is felül lehet bírálni a korábbi döntéseket.

2. Használj karbantartás-kezelő szoftvert!

A rendszeres karbantartás kulcskérdés a flottád megfelelő üzemeltetéséhez. Egy digitális menedzsmentrendszerrel jól nyomon követhető, hogy mikor és mi történt az adott járművel, mikor esedékes a következő szervizelés, illetve milyen alkatrészt kell rendszeresen cserélni vagy ellenőrizni. Ezzel a rendszerrel ugyancsak nyomon lehet követni, hogy a raktárban éppen van-e elegendő a megfelelő alkatrészekből, olajokból, fékekből vagy más darabokból. A teherautók üzemképessége szempontjából érdemes beszerezni diagnosztikai eszközöket is. Ezek a gépek előre figyelmeztetnek rá, ha egy alkatrész cserére szorul, vagy kezd megbízhatatlanul működni. A jelzést követően manuális ellenőrzést végezhetsz, és cserélheted vagy kijavíthatod a kérdéses darabot, még az előtt, hogy a hiba útközben jelentkezne.

3. Ne sajnáld a pénzt navigációra!

A hagyományos GPS-ek képességei nem elégítik ki egy üzleti célú teherautó-flotta igényeit, hiszen itt jóval hatékonyabb és speciálisabb funkciókra van szükség, mint egy autónál. Az okostelefonokra telepített navigációs alkalmazások, vagy a kiskereskedelemben elérhető GPS-ek autóvezetőknek, kerékpárosoknak, gyalogosoknak, tömegközlekedésben utazóknak készültek, nem kamionsofőröknek, akik jóval nagyobb, súlyosabb és nehezebben kezelhető járművekkel közlekednek. Léteznek viszont kifejezetten nekik szánt eszközök, amelyekkel kevésbé stresszes az élet, mert képesek előre jelezni az útvonalon előforduló súlykorlátozásokat, a túl alacsonyan keresztbe ívelő hidakat vagy más akadályokat, amelyekkel egy teherautó találkozhat. Ha ez még nem lenne elég, olyan eszközt is kaphatsz (bár nyilván drágább lesz a fentieknél), amely valós idejű közlekedési információkat és feltételeket közöl, illetve figyelmezteti rá a sofőrt, ha célba ért, ahogy arra is, hogy túl régóta vezet.

4. Javíts a kommunikáción!

Egy flotta eredményes működéséhez elengedhetetlen a jó kommunikáció, mind a bázis és a sofőrök, mind pedig a bázis és azok között, akik feladják vagy fogadják a szállítmányt. Persze mindig kerülhet homokszem a legjobban olajozott gépezetbe is, de az indokolatlan hibákat muszáj kiküszöbölni. Rengeteg időt veszíthetsz például azzal, ha a sofőröd az áru előkészítése miatt nem tudja megkezdeni a berakodást, vagy éppen fordítva: a célállomáson nincs senki, aki átvenné tőle a szállítmányt, és ezért kényszerül várakozásra. A transzparens és hatékony kommunikáció biztosításával könnyen kiküszöbölheted az elvesztegetett időt, így jelentősen nő a céged produktivitása. Még jobb, ha ezt a kommunikációt összefűzöd a járművekben lévő GPS-eszközökkel, hogy a célállomáson dolgozók pontosan tudják, mikor érkezik az áru.

+1. Ha az utóbbi pontnál szeretnél még egy lépéssel előrébb járni, akkor a geofencinggel megteheted. A digitális „kerítés” automatikus üzenetet küld, amikor egy teherautó leszállította vagy felvette a rakományt, és elhagyta a körülhatárolt területet. Ezzel szintén időt spórolsz, mivel a raktárban nem kell naplózni minden egyes kimenő vagy bejövő szállítmányt, sőt, az adatok alapján automatikusan generálhatók és kiküldhetők egyéb szükséges dokumentumok vagy éppen számlák.

Gábor János / NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology