Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

6 tényező, amelyek miatt megreked a vállalati átalakítás

- Hirdetés -

Sok vállalkozás esetében a koronavírus olyan problémákra mutatott rá, amelyek már régóta jelen voltak a cégek életében, csak éppen senki sem foglalkozott velük komolyan. Most azonban itt az idő az átalakításra!

Különféle események vezethetnek egy üzleti vállalkozás átalakításához, a versenykörnyezet megváltozásától kezdve a gazdasági feltételek átalakulásán át a bővülésig vagy éppen a leépítésig. Legutóbb a COVID-19 világjárvány adott lendületet az átalakulásoknak. Sok vállalkozás esetében a válság olyan problémákat hozott felszínre, amelyek már jóval a koronavírus előtt kialakultak, de soha nem foglalkoztak velük. A járvány megszűnése után szinte minden gyártó szervezetnek meg kell indítania a működése átalakítását a megfelelő üzleti környezet megteremtése érdekében. Noha a szervezeti átalakulás okai általában kényszerítő erejűek, a legtöbb vezetőnek továbbra sem sikerül megkezdenie az átalakítást. Az Industry Week összeszedte azt a hat okot, ami a jelenség hátterében húzódik.  Lássuk, melyek ezek!

  1. Információhiány. A vezetők gyakran annyira intenzíven összpontosítanak az üzleti vállalkozás kiemelt szempontjaira, mint például a költségvetés, az eladási adatok és a termelés, hogy elmulasztják a működésük teljes áttekintését.
  2. Szemellenző. A vezetők által gyakran elkövetett hiba, hogy csak azokat a referenciaértékeket veszik figyelembe, amelyek megerősítik, amit a szervezetük egyébként is csinál. Ezekben az esetekben a referenciaértékek bizalmat és kényelmet nyújtanak, de elkendőzik a valós hibákat, és meggátolják az átalakulást.
  3. Túl jó status quo. Egyes szervezetek elégedettek az aktuális status quo-jukkal és azokkal a módszerekkel, folyamatokkal és termékekkel, amelyek sikeressé tették őket. Nincs idejük visszavonulni, és átgondolni a jövőbeli lehetőségeket. Ezek a vezetők olyan mondatokról ismertek, mint például: „Ezt mindig így csináltuk.” és „Miért kellene módosítani azon, ami működik?” Ez a felfogás azonban megnehezíti a jövőbeni trendek gyors észlelését.
  4. Sikertelen kísérletek. Nem ritka, hogy azok a vezetők, akik a múltban sikertelenek voltak az üzleti átalakulás során, azt gondolják, hogy nem szabad újra megpróbálniuk. Ez a gondolkodásmód azonban soha nem vezet növekedéshez. A piac, a technológiák és a fogyasztói igények folyamatosan fejlődnek, a kudarc pedig ezek szükséges velejárója.
  5. Bénult elemzők. A vezetők válaszkeresés közben gyakran belemerülnek a tények elemzésébe és a valós eredmény nélküli összehasonlításokba. Ez a túlzottan analizáló állapot megakadályozhatja a haladást. Azok a vezetők, akik félnek a kudarctól, nem mernek innen továbblépni, mert el akarják kerülni a rossz döntéseket.
  6. Múltbeli sikerek. Bár furcsának tűnhet, de ha nem sikerül megindítani az átalakulást, az néha amiatt van, hogy a vezetők görcsösen ragaszkodnak azokhoz a módszerekhez, amelyek sikeressé tették őket. Ilyenkor előfordulhat, hogy éppen ennek következtében nem képesek fejlődni.

- Hirdetés -

Az átalakulást akadályozó tényezők ismerete az első lépés annak irányába, hogy végre belevágjunk a folyamatba.

Hegyi Heni, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology