Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Döbbenetes, idegi vezérlésű kevert valóság szemüveget mutatott be a Meta

A kereskedelmi forgalomban egyelőre nem kapható innováció lehetővé teszi, hogy a megszokott AR/VR alkalmazásokkal ellentétben már a kéz gesztusaira sincs szükség ahhoz, hogy interakcióba lépjünk az elénk vetített tartalommal. Az eszköz Orion munkacímen áll fejlesztés alatt a Facebookot, Instagramot és WhatsAppot üzemeltető cégnél, ami a szeptember utolsó napjaiban tartott Meta Connect rendezvény keretében mutatott be újdonságokat. Miután az első napon rögtön lerántották a leplet a ma elérhető Meta Questeknél olcsóbb, mégis jelentősen fejlettebb Meta Quest 3S-ről, már senki nem számított nagyobb bejelentésre a kevert valóság témájában. Mégis jött – ezt tudja a fejlesztés alatt álló Orion okosszemüveg.

Az Orion célja az, hogy zökkenőmentesen egyesítse a virtuális és a fizikai világot. A szemüveg lencséi a felhasználó látómezejébe vetítik a szöveges üzeneteket, videóhívásokat és akár a YouTube videókat is. Az eszköz egyik leginnovatívabb eleme a hozzá tartozó csuklópánt, ami az idegjelek érzékelésével és a szemmozgásokat követő beépített kamerákkal lehetővé teszi, hogy kézmozdulatokkal – pontosabban az azokra gondolással – navigáljunk a valós térbe helyezett kijelzőn. Képesek leszünk „kattintani” vagy „görgetni” anélkül, hogy ténylegesen használnánk a kezünket, hiszen a csuklópánt az ingerek érzékelésével tudni fogja, mit akarunk tenni az elénk varázsolt tartalommal.

A Meta Orion szemüvege könnyű (Mark Zuckerberg előadásának részlete alapján az általa viselt bemutatódarab 100 grammot sem nyom), és nem igényel semmilyen fejpántot, drótot vagy külső akkumulátort, ami megkülönbözteti sok jelenlegi AR eszköztől. Andrew Bosworth, a Meta technológiai vezetője a Bloombergnek nyilatkozva elmondta: arra számít, hogy „ezek a szemüvegek a következő évtizedben válhatnak széles körben elterjedt fogyasztói termékké”. Hozzátette: rögtön két új modell fejlesztése is folyamatban van.

- Hirdetés -

A Meta víziója az AR szemüvegekről

A Meta jelentős erőforrásokat fordít arra, hogy olyan mobil, kézhasználat nélküli számítógépeket hozzon létre, amelyek egy nap akár a telefonjainkat, sőt, a munkacélú laptopjainkat is helyettesíthetik. Ezt a vonalat követi nyilván az Orion is, ami akár több kijelzőt a térbe vetít, ha a feladatunkhoz arra van szükség, így kétségtelenül a fő kommunikációs és online interakciós eszközünkké válhat – jól illeszkedve a Meta stratégiájába, amellyel a cég csökkentené a függését olyan technológiai óriásoktól, mint az Apple és a Google.

„Ezek a dolgok lassan haladnak, majd hirtelen felgyorsulnak” – mondta Bosworth. „Amikor egy meglévő felhasználási esetet helyettesíteni lehet, az emberek nagyon gyorsan váltanak. De az olyan dolgok, mint az AR szemüvegek, amelyek helyettesíthetik a telefont, még hosszabb időt vesznek igénybe.”

A Meta vezetői elismerték, hogy a szemüvegeket kisebbé, divatosabbá és kényelmesebbé kell tenni, mielőtt a nagyközönség számára is elérhetővé válna. Ezt más hibájából tanulták meg: más technológiai cégek termékei, például a Google Glass és a Microsoft HoloLens sikerét is hátráltatta, hogy a kényelmi szempont másodlagos kérdés.

Rahul Prasad, a Meta egyik vezetője optimistán tekint a jövőbe, és reméli, hogy az Orion szemüvegek minél előbb elérhetők lesznek a fogyasztók számára. „Célunk, hogy a következő években piacra dobjuk a szemüveget egy prémium laptop vagy okostelefon áráért” – mondta. A Meta hatalmas tétet tesz az Orionra, bízva abban, hogy ez lehet az a termék, ami meghatározza az AR piacot, ha a technológia egyszer széles körben is elterjed.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni

- Hirdetés -

- Hirdetés -

NEW technology