Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az EasyMile önálló vontatótraktort dob piacra

- Hirdetés -

Az EasyMile önjáró transzfergyártó vállalat elindította annak a járműnek a gyártását, mely állítása szerint az első autonóm vontatótraktor, és a magánterületeken belüli anyagmozgatásra képeztek ki.

A TractEasy-t gyárban vagy logisztikai központban történő használatra tervezték, és jól képes működni a komplex, városra hasonlító környezetben. A vállalat elmondása szerint „az autonóm tömegközlekedés terén szerzett sikeres tapasztalataira” épít. Az ipari logisztika területén alkalmazott autonóm járművek technológiájának véleményük szerint rengeteg alkalmazási területe lehet.

Automatizáció az iparban

- Hirdetés -

Az autonóm járművektől kezdve a nyomkövető és a raktárkezelő rendszereken át az irányítótornyok használatáig „a lehetőség rengeteg” – mondja az EasyMile. A logisztikai folyamatok automatizálása nem új keletű, de az autonóm technológia bevezetése még mindig annak számít. Az AGV-k használatának előnyei több logisztikai folyamatra alkalmazhatók.

Az automatizált módon vezérelt járművek vagy AGV-k évtizedek óta látják el feladataikat a gyárakban, de technológiai szempontból lemaradtak az autonóm forradalomtól. A tömegközlekedéshez már használt autonóm technológia egyre inkább átveszi a vezetést ezektől az eszközöktől. Az anyagmozgatási műveletekre való áttérés képességével a magánkézben lévő ipari telephelyek egyértelmű katalizátorai az AGV-knek.

Miért fogja megváltoztatni a technológia az ipart?

Az EasyMile közzétette saját öttételes listáját, amelyből kiderül, hogy milyen okoknak köszönhetően hoz változást a közúti automata járművek bevezetése az ipar 4.0 keretein belül.

1. ok: Automatizálás nyitott kültéri környezetben

Az a jármű, amely képes engedelmeskedni a jelzőlámpáknak, kommunikálni más járművekkel, felismerni a gyalogosokat, vagy behajtani egy körforgalomba, olyan jármű, amely vezető nélkül mozoghat egyik helyről a másikra.

2. ok: Alkalmazkodóképesség

Az automatizáláshoz használt érzékelők (lidarok), erőteljes adatfúziós algoritmusokkal kombinálva, lehetővé teszik a különálló infrastruktúrától való eltávolodást.

Ez sokkal könnyebbé és gyorsabbá teszi a műveletek alkalmazkodását.

3. ok: A költségek és a termelékenység optimalizálása

Az autonóm járműtechnika javítja az általános működési hatékonyságot, és versenyelőnyt biztosít a korai alkalmazók számára.

4. ok: Biztonság

Míg a kézi működtetésű logisztika olyan eseteknek van kitéve, amelyek áruvesztéshez, infrastrukturális károkhoz, sőt néha személyi sérülésekhez vezethetnek, a vezető nélküli folyamatok egy összetett biztonsági láncon futnak, sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy ilyen események következzenek be.

5. ok: Rugalmasság

Nem minden ipari logisztikai művelet írható le és biztosítható egy kiindulóponttal és végponttal, ahol a ki- és berakodás történik.

Hegyi Heni, NEW technology magazin

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology