Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Hogyan optimalizáld a vegyes munkaerőt?

Ha megfelelően irányítod a teljes állású és megbízással dolgozó, illetve a szolgáltatótól érkezett alkalmazottakat, akkor javul az ügyfelek elégedettsége, és fejlődik az üzleted is.

Az alkalmazotti státuszban lévő technikusok és például szerződéses dolgozók egyszerre történő alkalmazását tekintjük vegyes munkaerőnek, ami egyre népszerűbb foglalkoztatási forma – mutatott rá az Industry Todayben megjelent cikkében Samir Gulati. A foglalkoztatásszervező szoftvert fejlesztő ServicePower marketingigazgatója hangsúlyozta: a vállalatok világszerte előszeretettel alkalmaznak vegyes munkaerőt, de nélkülözhetetlen, hogy minden szereplő megfelelő irányítással dolgozzon, mert csak így lehet megőrizni a jó kapcsolatokat és megfelelni az ügyfelek elvárásainak. A digitális feladatszervező platformok bevetésével gyorsan meg lehet találni az adott feladathoz szükséges legjobb, éppen szabad munkaerőt, így ki lehet használni a vegyes foglalkoztatás teljes potenciálját.

A vegyes foglalkoztatás legnagyobb előnye, hogy rugalmas, a független vállalkozók alkalmazásával pedig kitolhatók a kapacitás és a helyhez kötöttség korlátai, ami időt és pénzt takarít meg a cégeknek. Az intelligens munkaerő-menedzsmentet nyújtó szoftverek jól előrevetítik, hogy az üzleti érték növelése érdekében hogyan kell javítani az adott cég által nyújtott szolgáltatásokon, és azt is, hogy hogyan optimalizálható egy termék útja, ezzel nagyobb kapacitást és kihasználtságot eredményezve. A technikusok beosztásának jobb szervezése például csökkenti az utazásra szánt időt és költséget, miközben a munkaerő rendelkezésre állása szélesedik, a teljesítménye javul.

Gulati szerint a helyszíni szolgáltatásmenedzsmentet nyújtó eszközök telepítése napjainkban már elengedhetetlen, hiszen összekötik a munkaerőt a termékstratégia lényegével. Legnagyobb erényük az, hogy valós időben teszik lehetővé a vezetők számára a vállalati szabályozások meghatározását, beállítását és konfigurálását, ezzel az éppen zajló munkafolyamatok teljesen alárendelhetők az ügyféligényeknek. A digitális platformok ráadásul átláthatóvá teszik a munkafolyamatokat és az azzal kapcsolatos elvárásokat is. A világos és alapvető módszerek beágyazása a termelési gyakorlatba egyértelműsíti a feladatokat, mind az állandó, mind pedig a szerződéses munkaerő számára, így a minőség nem sérül.

A vegyes munkaerő társítása a modern menedzsmenteszközökkel lehetővé teszi a cégek számára, hogy mindig a megfelelő embert bízzák meg az adott feladattal, ami végeredményben növeli az ügyfelek elégedettségét, sőt, elszámoltathatóbbá teszi az alkalmazottakat, összegzi véleményét a ServicePower szakértője.

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology