Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Logisztika a Marson?

Még nincsen logisztika a Marson, de a Gebrüder Weiss támogatja az Austrian Space Forum tudósait a földi manőverezésben annak érdekében, hogy valóra váltsák az emberiség egyik álmát, amely egy humán expedíciót jelent a vörös bolygóra. A küldetés célja, hogy a Marson uralkodó körülményeket a lehető legrealisztikusabban szimulálják, és felkészítsék az embert, valamint a gépeket egyaránt a kihívások megoldására.

A legutóbbi ilyen jellegű vállalkozásra tavaly került sor az izraeli Negev-sivatagban. Nemcsak az érintett tudósok számára volt átütő siker, hanem a küldetésről való élénk tudósításért felelős Gebrüder Weiss kommunikációs szakértői csapata is elnyerte az osztrák állami PR-díjat a „Termék- és szolgáltatási PR” kategóriában a kiemelkedő munkájáért.

A rangos elismerést február 22-én adta át Bécsben Martin Kocher gazdasági miniszter. A díjat Frank Haas és Vanessa Hafner, a Gebrüder Weiss munkatársai vették át. „A világ legtapasztaltabb logisztikai vállalataként a Gebrüder Weiss elkötelezett a mobilitás jövőjének formálása iránt. „Szeretnénk segíteni a tudományt abban, hogy új utakat és eszközöket találhasson. Ezt természetesen a logisztikával, de a kommunikációval is elérhetjük” – mondta Frank Haas, a logisztikai vállalat nemzetközi kommunikációért és marketingért felelős munkatársa.

Globális kommunikációs offenzíva

A Gebrüder Weiss minden kommunikációs csatornán keresztül folyamatosan beszámolt a tudományos misszió előrehaladásáról. A vállalat ATLAS magazinja egy „Mars” című különszámban számolt be a részletekről, amelyben megjelent az Austrian Space Forum vezetőjével, Gernot Grömerrel készült interjú is. A projekt logisztikai támogatásában részt vevő Gebrüder Weiss-tanoncok a #marsmonday hashtag alatt számoltak be tapasztalataikról. Ennek eredményeképpen egy külön dokumentumfilm is készült a küldetésről. A nemzetközi média is rendkívül pozitívan reagált a Gebrüder Weiss elkötelezettségére. „Egy Mars-küldetéssel kapcsolatos kooperáció olyan vállalkozás, amely világszerte nagy érdeklődést kelt, ennek megfelelően globális sajtóvisszhang keletkezett. Még a kínai és az amerikai média is nagyon érdeklődött a tevékenységünk iránt” – emelte ki Frank Haas.

A Mars-kampány egyfajta „űrkompetencia-klaszter” kialakulását eredményezte a Gebrüder Weiss vállalatán belül. A stockholmi székhelyű Swedish Space Corporation (SSC) ugyanis most már a narancsszínű logisztikai vállalat szakértelmére is támaszkodik, a Gebrüder Weiss pedig mindenben segítségére van a svéd projektmérnököknek. A logisztikai szolgáltató a tanácsadás mellett a teljes kutatási eszközkészletet is Svédországba szállította.

Gebrüder Weiss/Némethi Botond, Okosipar.hu

Érdemes elolvasni
NEW technology