Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Nyitás határán – Exkluzív interjú Varga Bálinttal a Gebrüder Weiss Kft. ügyvezetőjével

A COVID-19 minden céget, szervezetet érintett, van akit jól, van akit pedig rosszul. Így a nyitás határán hogyan vélekedik az elmúlt másfél éves tevékenységükről?

A tavaszi első hullám idején üdvözöltük, hogy az állam támogatja a rövidített munkaidő alkalmazását, több környező országban is volt erre valamilyen hasonló konstrukció. Így nem kényszerültünk pánik jellegű döntésekre, a meglévő kapacitások fenntartásával vészeltük át a házhozszállításon kívüli szegmensekben elszenvedett 30%-os volumencsökkenést. Utólag ez kiváló döntésnek bizonyult, meglepetésre a tavalyi második féléves és idei első negyedéves teljesítményünk minden várakozást felülmúlt.

Mi volt a legpozitívabb dolog a GW életében, amelyre nagyon büszke?

Két dologot is kiemelek: első vidéki telephelyünket Győrben nyolc évvel ezelőtt indítottuk, jelenleg 5000 m2 -en 30 munkatárssal működünk. Ezt a sikert szeretnénk most Zalaegerszegen, Pécsen és Szegeden egyszerre megismételni. A korábbi depókkal ellentétben az új telephelyek önálló, helyi döntési kompetenciákkal bíró menedzsmenttel rendelkeznek, ahol a GW teljes szolgáltatási spektruma bárki számára elérhető lesz: a raktárlogisztikai szolgáltatások mellett gyűjtő-, rész- és komplett rakományú közúti fuvarozás, a házhozszállítás és vámkezelés. Emellett év végén Hajdúdorogról a polgári ipari parkba költözünk egy teljesen újonnan épült csarnokba, így az országot Budapesttel együtt 6 régióra bontva fedjük majd le, megteremtve a legkomolyabb, egységes szolgáltatási porfólióval bíró logisztikai hálózatot.

Rengeteg tesztünk volt már alternatív meghajtású haszongépjárművekkel és úgy tűnik, év végére meglesz a technológiai áttörés a könnyű kategóriában: a Fordnak és a Fiatnak is lesz üzletileg már értelmezhető, minden nehezítő körülmény mellett legalább 150 km hatótávolságú járműve, amivel Budapest, Győr, Zalaegerszeg, Pécs és Szeged jelentős része kiszolgálható. Ennek köszönhetően vállaljuk, hogy e városok belső részeiben a jövő év elejétől emissziómentes járművekkel végezzük a házhozszállítást – a magasabb költségek ellenére. A következő lépcsőfok a 200 km-es hatótávú járművek beszerzése lehet, amivel Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza kiszolgálhatóvá válna Polgárról. Ha hidegben, áruval megrakva 250 km-t is meg tudna tenni egy jármű, már a túrák fele átállítható lenne.

VARGA BÁLINT, ÜGYVEZETŐ, GEBRÜDER WEISS SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI ÉS LOGISZTIKAI KFT.
Még nem tudjuk, hogy mit hoz a jövő, de most már felkészültebbnek érzi magukat egy járványhelyzet esetére?

Járványhelyzettől függetlenül egyre kiszámíthatatlanabb az élet, a siker azon múlik, milyen gyorsan tudunk alkalmazkodni az új kihívásokhoz. Az infrastruktúra és technológia mellett humán erőforrásaink fejlesztésére összpontosítunk, hogy minél hamarabb észrevegyük a változásban rejlő lehetőségeket, és előnyünkre alkalmazzuk őket.

Sokan úgy vélik, hogy az automatizáció még inkább felgyorsult. Ez Önöknél is jellemző? A napi munkájukban miként kerültek előtérbe a digitális megoldások?

A logisztikában a költségek általában a bevételeknél jobban nőnek már évek óta. Ezt a trendet a kihasználtság növelésével, azaz a teljesítmény emelésével tudjuk egyedül kompenzálni, mert így az állandó költségek több megbízás között oszlanak el. Ebben van segítségünkre a digitalizáció – a Gebrüder Weiss stratégiája a valós fizikai és digitális világ legjobb kombinációját nyújtani. A vállalat világszerte 150 kirendeltségre és több, mint 7000 munkatárs tudására támaszkodhat, vagyis jelentős tapasztalattal rendelkezik a szállítási és logisztikai megrendelések fizikai kezelésében. A jövőben ez a hagyományos szakértelem egyre jelentősebb mértékben egészül ki új, digitális megoldásokkal, hogy továbbra is maximális ügyfél-elégedettséget biztosíthassunk a logisztika minden területén.

Példaként említem a myGW ügyfélportál elindítását, mint a Gebrüder Weiss digitalizálási stratégiájának egyik fontos lépését. Ezzel a platformmal a GW a közúti mellett a raktározás, légi és tengeri területet is lefedi, cél hogy az ügyfelek azonnal hozzáférhessenek az áruik továbbításával kapcsolatos információhoz valós időben. Az újításnak köszönhetően a logisztikai szolgáltatóval folytatott minden kommunikáció teljesen online intézhető. A portál legfontosabb újdonsága, az ETA – Estimated time of arrival – Várható érkezési idő funkció bevezetése. Az ETA segítségével könnyen megbizonyosodhatunk küldeményünk éppen aktuális helyzetéről, és a dinamikusan változó várható kiszállítási időről. A számítás GPS-alapú, teljesen automatikus és figyelembe vesz minden befolyásoló körülményt: a forgalmi helyzetet, a dugókat, a járműtípust, a múltbeli tapasztalati adatokat, stb. Ez az a fejlesztés, amit az ügyfelek a visszajelzések alapján a leginkább értékelnek.

Ha tanácsot adhatna – az elmúlt idők tapasztalata alapján – minden ipari vállalkozónak, cégvezetőnek, mi lenne az a három dolog?

A felkészültségünket firtató kérdésre adott válasz jut eszembe itt is: a gyorsan alkalmazkodó, innovatív szervezetek határozzák meg a jövőt, egyértelműen ebben látom a siker kulcsát.

NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology