Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Riport: nagy erővel tör előre az európai gyártósorokon az AI és a robotika

A digitalizáció és a fenntarthatóság kéz a kézben alakítja át az európai autóipart. A vállalatok új technológiákba fektetnek, hogy költségeket csökkentsenek és alkalmazkodjanak az EU szigorúbb szabályozásaihoz – állapítja meg a T-Systems az Information Services Group (ISG) jelentése alapján.

A részletes riport azt állítja, hogy az európai mobilitási vállalatok egyre nagyobb arányban alkalmaznak a mesterséges intelligencia mellett más technológiákat, hogy csökkentsék a költségeket és javítsák a termékminőséget. Az ISG szerint az európai autóipar 2025-ben kritikus ponthoz érkezett, mivel a fenntarthatóság és a digitalizáció iránti igények egyre erősödnek az EU klímacéljai és a változó fogyasztói elvárások nyomán.

A vállalatok az IoT, a mesterséges intelligencia és a robotika alkalmazásával valós idejű megfigyelést és előrejelző karbantartást valósítanak meg, miközben rugalmasabbá teszik gyártósoraikat.

- Hirdetés -

„Az európai autóipar gyors ütemben vezeti be a digitalizációs és fenntarthatósági gyakorlatokat az üzleti működés minden területén, és ezek a stratégiai lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a cégek megbirkózzanak a technológiai változásokkal és az ügyféligények átalakulásával” – jelentette ki Andreas Fahr, az ISG EMEA gyártóipari partnere és vezetője.

A riport levezeti: a vállalatok úgy csökkentik a globális ellátási lánc kockázatait és tartják meg versenyképességüket, hogy lokalizálják az akkumulátorgyártást, biztosítják a hozzáférést a kritikus nyersanyagokhoz, illetve beruháznak az önvezető és összekapcsolt járműplatformok fejlesztésébe. Ezek az intézkedések az importfüggőség csökkentését és az EU fenntarthatósági irányelveinek teljesítését célozzák.

- Hirdetés -

Ahogy a járművek digitális képességei egyre nagyobb szerepet kapnak, a vállalatok digitális platformokat és adatvezérelt szolgáltatásokat integrálnak a fogyasztói preferenciák kielégítésére.

A piac közben az autó- és fuvarmegosztó, valamint előfizetéses szolgáltatások térnyerése következtében átalakul, hiszen az új vállalkozások új bevételi forrásokat céloznak meg a nagyvárosi környezetekben, ahol a járműbirtoklás költséges és kevésbé praktikus.

A jelentés szerint az európai autógyártók továbbra is próbálják csökkenteni a karbonkibocsátásukat, összhangban azzal, hogy az EU szigorúbb szabályozásokat vezet be – köztük a FitFor55 programot, amely arra ösztönzi a gyártókat, hogy több alacsony és zéró kibocsátású járművet állítsanak elő. Emellett a nemzeti környezetvédelmi kezdeményezések bátorítják a fogyasztókat és flottakezelőket, hogy alacsonyabb kibocsátású járműveket válasszanak. Ez törvényszerűen arra ösztönzi a gyártókat, hogy minél több tisztább üzemű járművet gyártsanak.

A régió vállalatai új módszereket keresnek az elektromos járművek hosszú távú környezeti hatásainak csökkentésére. Stratégiáik közé tartozik az akkumulátorok újrahasznosítása és második életciklusban történő alkalmazása, amivel az erőforráshiányt és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos aggodalmakat igyekeznek kezelni.

„Az európai autóipari életciklus-alapú fenntarthatósági szemléletet alkalmaz a terméktervezésben. Ez a megközelítés csökkenti a környezeti hatást, és választ ad az erőforrásokkal kapcsolatos kihívásokra” – mutat rá Harish B, az ISG Provider Lens elemzője és a jelentés vezető szerzője.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

Érdemes elolvasni
NEW technology