Barion Pixel

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Teljesen elektromossá alakítható a Land Rover Defender

A nagy teljesítményű dízelzabálókhoz olyan kiegészítő csomag készült, amivel a meglévő járművek is átalakíthatók teljesen elektromos üzemelésre. Az ún. „drop in” felszerelést az Electrogenic dobta piacra, elsősorban olyan agrárszakemberekre és gazdálkodókra gondolva, akik unják, hogy a mai üzemanyagárak mellett vagyonokat hagynak a benzinkúton.

A karbantartást sem igénylő, viszont kizárólag szakember segítségével beszerelhető, tengelykapcsolóra csatlakoztatható technológiát másfél éven át tesztelték a Glastonbury Fesztiválnak is otthont adó Worthy Farmon – írta meg a The Engineer. Kiderült, hogy az eredeti dízelmotorral gyakorlatilag megegyező teljesítményre: 120 lóerőre és 235 Nm nyomatékra képes. A közkedvelt Defender az utólag beszerelt, teljesen feltöltött 52 kWh-s akkumulátorral legkevesebb 160 kilométert tesz meg országúton, de ennél jóval többet lehet kihozni belőle, ha az autót csak a farmon használják. Az Electrogenic készlete egyébként 5,5 kW-os éjszakai töltővel érkezik, viszont extraként kérhető hozzá gyorstöltő is.

Az elektromos meghajtásra átalakított Defender semmit sem veszít a tőle megszokott sokoldalúságból – ígéri a gyártó, megjegyezve, hogy persze az összkerékhajtás is megmarad. Tapasztalataik szerint egyébként komoly frissítést jelent a kocsi elektrifikálása, mert a rendszer sajátosságának megfelelően a nyomaték abban a pillanatban megérkezik, amint lenyomjuk a gázt, és ez pokoli jól jöhet, például vontatáskor. Megállapították, hogy a kocsi vezethetőségén szintén sokat javít az elektromos hajtás, hiszen a kétfokozatú, regeneratív fékezéssel egyszerűbb az ereszkedés olyan csuszamlós lejtőkön, ahol eddig a motorfékre voltunk kénytelenek hagyatkozni.

 „Könnyen telepíthető, megfizethető és új életet ad a Land Rover Defendernek, ami hosszú ideig megbízható igásló marad. Mindeközben csökkennek az üzemeltetési költségek és javul a teljesítmény, a vezethetőség” – sorolta az előnyöket az Electrogenic társalapítója. Steve Drummond leszögezte: a Cardiffi Egyetemmel közösen fejlesztett termék jövőbiztos megoldást kínál a járműtípus számára, hiszen az megbízhatóbb és fenntarthatóbb lesz, miközben órásit csökken a karbonlábnyoma.

A cég becslései szerint egy átlagos birtokon évente legalább hatezer font (kb. 2,8 millió forint) üzemanyagköltséget lehet megspórolni, ha a Defenderünket elektromos üzemre állítjuk át. A beszerelés irányára egyébként nettó 24 ezer font (11 millió forint).

Gábor János, NEW technology

Érdemes elolvasni
NEW technology