Barion Pixel

Mesterséges intelligencia számolja az utasokat a vasúton

Az angol Northern vasúttársaság egyes járatain mesterséges intelligenciát vet be az utasok számlálására. Az algoritmus a cég állítása szerint több mint 98 százalékos pontossággal végzi a feladatát – köszönhetően olyan technológiai partnereknek, mint az Icomera és a DG8, amelyek egy 15 szakmérnökből álló csapattal 88 kamerát és nyolc számítógépet telepítettek adatgyűjtés céljából – írja az előbbi cég közleménye.

„Évente több mint 90 millió ember száll fel valamelyik vonatunkra, és a 769-es osztályú vonatokból álló flottánk mostantól pontosabb adatokat szolgáltat az utasforgalomról, mint korábban bármikor. Ez segít nekünk abban, hogy javítsuk a működésünk általános hatékonyságát, és támogathatja a jövőbeni szolgáltatástervezésünket is” – állapította meg Jack Commandeur, a Northern műszaki igazgatója.

„Ahogy a vasúti ipar digitális átállása tovább gyorsul, ezek az alkalmazások kombinálhatók az általunk támogatott személyszállítási szolgáltatásokkal, hogy minden utazás biztonságosabbá és időhatékonyabbá váljon az utasok számára, valamint költséghatékonyabbá a vasútüzemeltetők számára” – fűzte hozzá Peter Kingsland, az Icomera brit alelnöke.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Nemzetközi Vasúti Szövetség (UIC) és a McKinsey által közösen készített, „A mesterséges intelligenciát alkalmazó vasúttársaságok felé vezető út” című riport szerint az európai és ázsiai vasúttársaságok mintegy húsz kulcsfontosságú felhasználási esetben kezdték meg különböző mesterségesintelligencia-technológiák alkalmazását. A jelentés úgy becsüli, hogy a nagyobb léptékű bevezetés évente 13-22 milliárd dolláros hasznot hajthat a vasúti közlekedésben dolgozó vállalatoknak.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

NEW technology